Dette er en Corydoras bilde tråd:-) (side 3)

Glemte jo linken til Scotcat i innlegget ovenfor...

Her er bilde fra Scotcat av C. guapore



Hmmmm...... jeg må jo innrømme at caudimaculatus'en lignet en god del mer!
Har akkurat kikket på mine, og de har definitivt ikke guaporenes lavtstilte øyne, så det er meget mulig at du har rett

Nå skal jeg på møte i akvarieklubben imorgen, og da kan jeg spørre selger om han virkelig er sikker på at det er guapore.
Han har foreldrene til mine, og burde dermed ha en mulighet til å si litt om hvordan de ser ut fullt utvokst.

Jeg skriver også ut bildene og tar de med...
Tror jeg trenger litt "dokumentasjon" da han har holdt på med akvarier lenger de aller fleste (og er en slik type som har opparbeidet seg kunnskaper og erfaring nok til å skrive maaange bøker

Det blir uansett spennende å finne ut hvilken art jeg egentlig har!
Du kan jo spørre om han har boken til Ian Fuller også? Den om identifisering av Corydoras?

Jeg har sjekket i boken til Ian Fuller, og han er jo Corydoras-ekspert med 35 års erfaring med Corydoras Og det er definitivt ikke C. guapore på ditt bilde. C. guapore har som nevnt et helt distinkt "ansikt", meget særpreget med de lavstilte øynene, og i tilllegg et spissere utseende på snuten enn arter som f.eks. C. caudimaculatus. Jeg synes ikke det er mulig å ta feil av den pga dette.

Videre skriver også Ian Fuller om C. guapore ;
"The coloration resembles C. caudimaculatus, but the body shape is different".
Tror jeg skal sjekke biblioteket til DAK etter den boken - dette begynner å bli interessant
Uansett om de er caudimaculatus eller guapore, er de nå iallefall den herlige corygjengen min, og jeg blir helt betatt av å se på de nydelige små rakkerene!
...men jeg tror du har rett, Mona, og jeg setter stor pris på oppklaringen
Jeg kan jo bumpe denne tråden litt, siden jeg endelig har fått meg corydoras igjen.

Jeg kjøpte fem store, fine Corydoras arcuatus i dag.

Lurer også på om noen vet hva som er vanlig pris på disse?

Jeg betalte 75,- stk og syntes egentlig ikke det var så aller verst pris. De var nemlig ganske store, rundt 5 cm vil jeg anslå. Og butikkene her i byen har jevnt over litt høye priser synes jeg det virker som. Corydoras aeneus som var mye mindre kostet 39,- stk.
Ir:
Åh, det var flotte Arcuatus! Nå savnet jeg plutselig mine noe voldsomt...! Flotte fisk, store også, og 75 kr var en pris jeg absolutt ville betalt for dem

Malldrian;
Fant du ut av det? Hva sa han du hadde kjøpt dem av (oppdretteren)? Jeg fastholder med 100% sikkerhet at det ikke kan være C. guapore

Og alle andre;
Hvor blir det av alle de vakre Corydoras-bildene denne tråden kunne inneholdt, folkens? Dere må stå på litt, legg ut masse bilder!

De var absolutt verdt de 75 kronene per stk. Hvor?
Jeg får bidra med enda et Corydoras-bilde jeg da, mens vi venter på resten av hopen som snart vil legge ut bilder her....*kremt*

To arter, sammen. Corydoras concolor bakerst, med sin fantastisk blygrå farge og som i rett lys har metallic-turkis skjær.
De har en utrolig flott farge med klart kobber-fargede finner og bakkropp, som umerkelig glir over i blygrå.

Foran en Corydoras Sterbai.

[External Image]
Geir Kristiansen
De var absolutt verdt de 75 kronene per stk. Hvor?


Nye Gullfisken Zoo. Får man forresten rabatt der hvis man er medlem i akvarieklubben?

Og vet du hva de også hadde??
L-134!!! Disse kostet vel 330,- stk, men de hadde bra størrelse. Jeg var veeeeldig fristet.

(Ok, litt off topic her kanskje ...)
Ir
Nye Gullfisken Zoo. Får man forresten rabatt der hvis man er medlem i akvarieklubben?


Jepp
Geir Kristiansen
[QUOTE=Ir] Nye Gullfisken Zoo. Får man forresten rabatt der hvis man er medlem i akvarieklubben?


Jepp

Oioi, da bør jeg jo melde meg inn. Ja, hun har spurt meg hver gang jeg har vært der, så jeg tenkte meg at det måtte være slik. ;D
noen feite aeneus og paleatus c114 highfin som la egg 2-3timer etter atte jeg fylte opp med iskaldt vann

<embed width="430" height="355" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" src="http://s17.photobucket.com/player.swf?file=http://vid17.photobucket.com/albums/b71/jarleeika/MOV00008.flv"></embed>

filmen gikk vist endel treigere enn på mobilen å blei vist elendig kvalitet.. får kjøpe videokamera isteden
mona o
[b]Malldrian;[/b] Fant du ut av det? Hva sa han du hadde kjøpt dem av (oppdretteren)? [I]Jeg[/I] fastholder med 100% sikkerhet at det ikke kan være C. guapore;-)

Selger utelukket ikke at det kunne være caudimaculatus istedenfor guapore
Jeg viste ham bildene, og da så han ut til å være enig med meg, takket for opplysningen og sa at han skulle forsøke å få noen som virkelig visste hva de pratet om til å se på fiskene "live".
(Mulig du får en mail eller pm, mona - han vurderte iallefall deg blant flere)
De var kjøpt som guapore, men han hadde igrunnen aldri hatt noen grunn til å tvile på dette, og dermed har han aldri undersøkt nærmere - før nå.

Vel, jeg er sikker på at du har rett etter å ha sett flere bilder og beskrivelser av disse artene. Det er definitivt ikke guapore!
Nå er jeg absolutt ingen ekspert på coryer - syns mange av dem ser skremmende like ut, så jeg tar ditt ord på at det er caudi'er og ikke noen andre.

Litt kjekt å vite hvilken art man skal ha oppdrettspoeng på - dersom jeg noensinne blir så heldig!
for noen FLOTTE bilder - hvilket
kamera er det Mona O og Morten Kirkvåg ?? er noen helt fantastiske bilder dere får......

* klapp klapp*
Her er et dårlig bilde av en av mine Corydoras Sterbai. Skal prøve etter helgen å få tatt noen bedre bilder.
Husmusa
Hvilket kamera er det Mona O og Morten Kirkvåg ??


Jeg bruker et Olympus C-8080 med 8 megapixler.
et prispørsmål
Aner ikke hva en rett og vanlig pris er på en corydoras similis......Men der jeg handler koster de 59 kr stk - hva er en normal pris, føler prisene varierer noe vanvittig
Dette er mine coryer: Schwartzi. Jeg elsker å se på dem der de farter rundt på bunnen og siler sand Jeg vet at coryer heter Catfish på engelsk, men jeg assosierer dem mer med logrende valper
julii vs paleatus
får 3paleatus for 95kr mens juliien koster 120kr for 3 på Slottet Zoo krsand.
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap