Dette er en Corydoras bilde tråd:-) (side 30)

Her er 3 bilder fra meg.
1: en liten pygme cory
2: aneus med nydelige øyne.
3: 2 små aneus som gjemmer seg for fotografen.
Her er bilde av en av mine første og hittil eneste Corydoras.
De er 7 stk. tilsammen og veldig nyydelige
De er kjøpt som Corydoras julii. De er ikke lett å fotografere og når man i tillegg ikke er særlig flink til å fotografere heller så.....
Det er en fin art, selv om de selges under feil navn i 98% av tilfellene
Det er en Corydoras trilineatus

Panduro
Her er bilde av en av mine første og hittil eneste Corydoras. De er 7 stk. tilsammen og veldig nyydelige:-) De er kjøpt som Corydoras julii. De er ikke lett å fotografere og når man i tillegg ikke er særlig flink til å fotografere heller så.....
mona o
Det er en fin art, selv om de selges under feil navn i 98% av tilfellene:-) Det er en [I]Corydoras trilineatus[/I]:)


Er du heelt sikker? De ble solgt som viltfangete julii fra Brasil?
Jeg var nok heller ikke hundre prosent sikker da de var ganske rimelige.
Jeg synes jo de er like nydelige uansett
Helt sikker
Se bare på mønsteret.
Tusen takk. Det var uansett greitt med en oppklaring
Her er en av mine nyinnkjøpte Corydoras trilineatus, kjøpt som Corydoras julii. Men det er vel tydelig at det er "hjernemønster" og ikke prikker her.

[External Image]
Bilde 1: C. habrosus
Bilde 2: C. aeneus med litt gold stripe
Bilde 3: C. concolor, min favoritt
C.paleatus
Her er mine C. paleatus "Longfin", eller skal jeg kalle dem "Extreme Longfin" ?
Kjøpt i god tro som små vanlige C. paleatus, men etter som de vokste seg til ble ryggfinnene og brystfinnene lengre og lengre og lengre ....
De har desverre gått sammen med noen "helt vanlige" C. paleatus jeg hadde fra før og resultatet er nå at jeg har 20-30 stk av stort og smått av denne mixen.
Da jeg ikke er særlig glad i fisk avlet for slike unormale trekk vurderer jeg å kvitte meg med alle C. paleatus jeg har og heller få tak i nye med den naturlige fasongen.
Huff, ja dette var for mye av det gode.
C.paleatus
Jeg trenger litt råd når det gjelder disse C.paleatus "Extreme Longfin".
Hva mener dere er den "riktige" måten å kvitte seg med disse på ?
Selge dem videre til noen som ikke bryr seg om fisken er ekstrem eller rett og slett ta livet av dem for ikke å spre denne typen fisk i akvariemiljøet ?
Vanskelig spørsmål, FEW.

Man kan jo argumentere for at slike fisker blir spredt i akvariemiljøet uansett, så om du selger dem videre er det betydningsløst i den store sammenhengen.

Men jeg vet ikke om jeg klarer å forsvare det likevel - for et eller annet sted må jo motstanden mot slik fisk begynne. Her snakker vi jo om så lange finner at det jo må være fare for å kile seg fast! :o

Eller kanskje er det bare estetisk ikke tiltalende (for meg)? I såfall: selg ivei - det er alltids noen som liker slikt også.
må bare legge ved noen bilder av mine nyinnkjøpte corydoras trilineatus
er ikke helt venn med mitt nye speilrefleks kamera ennå, så de søte små var snille og poserte villig for en gangs skyld :p
Her er noen bilder av mine Corydoras. Jeg har en forkjærlighet for typer fra elegans gruppen.
Siden de fleste selges som Corydoras elegans kan det være vanskelig å finne korrekt identifikasjon på dem. Bilde nummer 1 er en vanlig elegans hunn og bilde nummer 2 kan være C041 eller pestai. Det siste bildet er jeg enda mer usikker på men den typen jeg har funnet som ligner mest er CW008.

Hvis noen kan anbefale god litteratur for å identifisere disse tas det i mot med takk
Har kjøpt seks søte små "flekket pansermalle" til minstekaret i dag. Lurer på om det er C.paleatus, eller ei. Korrigering på dette tas imot med takk.
dette var en super tråd for de som har tenkt å kjøpe seg coryer.
supre bilder,skulle vært i fiskebasen
BØØ!

Men jeg vet ikke helt om coryene blei så veldig skremt..
Sanne
BØØ! Men jeg vet ikke helt om coryene blei så veldig skremt..
For et fantastisk godt bilde!
Gry
[QUOTE=Sanne]BØØ! Men jeg vet ikke helt om coryene blei så veldig skremt..
For et fantastisk godt bilde!

takk det var forøvrig dette jeg ble møtt med da jeg slo på lyset før jeg dro på jobb idag. og kunne rett og slett ikke la sjansen gå fra meg
Enig, det bildet av C. trilineatusen var flott!
Tilfeldig bekjentskap
© Mona Opland
Reklame for plussmedlemskap