Dette er en Corydoras bilde tråd:-) (side 33)

BØØØ!!!

[External Image]

denne hadde det morro med å svømme opp til glasset hvor jeg lå på lur, akkurat som om den ba om å bli tatt bilde av :p
Spørsmål litt utanfor topic her men.. Har tenkt å legge utpå bilder av mine nylig anskaffa metae så håper det går opp i opp. På profilen til metae står det at dei kan gå i kar på 60l, men det eg lurer på då er kor mange individ ein kan holde i eit 60l kar. Dei bør jo gå i relativt store grupper. Håper på gode svar, så kjem nok bilda snart
Du kan fint ha 10 stk C. metae i en 60 liter.
Inaktiv bruker
C.paleatus
Her er en av paleatusene som bor i 180 literen.
Til mona o.
Tror du en 60 liter reol går fint til corydoras?
Matsi95
Tror du en 60 liter reol går fint til corydoras?


Absolutt. Det er en flott størrelse som artskar til Corydoras! Har hatt reol med 3 x 63 liter selv, og Corydoras i alle tre karene

Har hatt mange arter Corydoras i 60 litere. Både 54 og 63 litere (de har samme bunnareal på 60 x 30 cm). Hadde hele 18 stk Corydoras adolfoi (et kull) som vokste opp og bodde i en 63 liter til de ble kjønnsmodne. Da solgte jeg dem. Men 18 stk Cory i en 63 liter er det meste jeg har hatt da... det karet så litt fullt ut på slutten

Vanligvis ligger det på 10-15 stk i et kar av den størrelsen, avhengig av art. En liten art krever jo ikke så mye plass som en stor art, f.eks. C140. De må stor plass! Men småtasser som C. panda går fint med 10-12 stk i en 63 liter.

Man må egentlig bare bruke øynene og vurdere. Det er alltid vanskelig å angi noe nøyaktig antall, for det finnes ingen fasit på det.
Takker for svar av deg mona, skal nemlig skaffe reol!
Corydoras kar en, corydoras kar 2, corydoras kar tre.........=Gutt som gleder seg!
Mine corydoras
Bilde nr 1

Jeg kjøpte egentlig 10 stk av disse. Vel hjemme ser jeg att det er en som er annerledes.

Bilde nr 2

Den ser slik ut. hva skal jeg kalle denne?

C. Paleatus - slør??

rune
tipper det er c. paleatus high fin
Her er en av mine corydoras trilineatus. Min yndlingscorydoras=D [External Image]
Det er en fremavlet, langfinnet (eller slørfinnet) variant av den vanlige Corydoras paleatus. Det finnes et par arter til som er "tuklet" med på det viset.
Den er jo fin å se på, men jeg er ikke så glad for at noen dumme hoder har funnet ut at de skal begynne og tukle med naturlig flotte Corydoras også...

Rune Kristoffersen
Bilde nr 2 Den ser slik ut. hva skal jeg kalle denne? C. Paleatus - slør??
Pleier vel å bli kalt "high fin " om jeg ikke husker feil
Det er High Fin den kalles ja=D
Jeg mener det finnes en High-Fin og en Long-Fin. Den som heter High-Fin har kun høy ryggfinne, og den som heter Long-Fin ser slørfinne-aktig ut.
På PlanetCatfish kaller de denne C. paleatus albino for Long-Fin variety.
Takk for svar
Da må det vel være en long fin jeg har da, siden den i tillegg har ekstra lange brystfinner også.
Syntes dere jeg burde ta den vekk fra de andre ni, eller er det små muligheter for at den formerer seg i et stort selvskapskar. (650l)

rune
søtnosene mine to av dem hvertfall :p

[External Image]
C.panda?
Lurer på om noen kan si hvilken corydoras art det er jeg har kjøpt meg?
De i dyrebutikken sa det var c.panda, men etter å ha sett bilder her på AF er jeg i tvil.
kan det være c.metae, eller c.davidsandsi?
Håper noen kan hjelpe meg
får dessverre ikke bedre bilder med mitt kamera
Metae
Lollybox
Lurer på om noen kan si hvilken corydoras art det er jeg har kjøpt meg? De i dyrebutikken sa det var c.panda, men etter å ha sett bilder her på AF er jeg i tvil. kan det være c.metae, eller c.davidsandsi? Håper noen kan hjelpe meg :) får dessverre ikke bedre bilder med mitt kamera :(


Hei, eg tykkjer at dette liknar på Metae. Men om du går inn på min tråd så finn du ein video av ein av mine metae`ar. Så kan du jo samanlikne=)
Metae
tror nok det må være den ja.
takk for svar
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap