Dette er en Corydoras bilde tråd:-) (side 35)

Får legge inn noen bilder jeg også da, av Corydoras sp CW 009 Green Laser.

Corydoras metae
Bilde av min første Corydoras metae 3,5 cm stor - den er så søt der den ligger og blunker til meg bildet er dessverre ikke så godt som jeg skulle ønske .
Må bare legge ut et bilde av mine Corydoras `Black Venezuela`:

Corydoras metae
Legger ved nye bilder av mine små Corydoras metae - her ligger de og soler seg i ettermiddagssolen.
Er det noen som har kjennskap til Corydoras Loxozonus?
Er disse forholdsvis lette å få i leik? Hva er normal butikkpris på disse?
Jeg har en leksgruppe C. loxozonus. Men jeg vet egentlig ikke hvor lette/vanskelige de er. Mine leker ca en gang i uka, men så langt ser det ut til at alt er ubefruktet. Jeg har imidlertid en ungfisk gående, så jeg vet at de kan om de vil :p

Hva normal butikkpris er vet jeg heller ikke, da jeg kjøpte de privat. Tror aldri jeg har sett disse i butikk, men er godt mulig de finnes på listene uke etter uke, og bare ikke blir bestilt inn.

Uansett, det er en skikkelig flott corydoras, som glimrer i gull mellom alt det svarte. Vakker fisk rett og slett. Og om den er lett eller vanskelig spiller jo ingen rolle, de vanskelige er jo bare en litt større utfordring Og utfordringer er jo morsomt!

EDIT: Sjekket kjapt på CW, og ser flere si at de er lette å få i lek. Håper en vakker dag på å få befruktede egg fra mine også, skulle gjerne hatt noen småttiser av de

[External Image]
Jeg fikk fanget dette bildet av min paleatus-dame her om dagen:

[External Image]
Pantanalensis
Etter å ha bladd gjennom alle innleggene her fant jeg ingen bilder av Pantanalensis (rimelig sikker på at den ikke lå her hvertfall) Har 10 av de.
Så heller ingen Sixray, men den går jo under Aspidoras Pauciradiatus. Litt uklart bilde kan man si, men de er ikke lett å få tatt bilde av med bare mobilkamera
Noen av mine Corydoras

1:Corydoras triliniatus.
2:Corydoras melini.
3: Et til av C.melini med en venn.
to av mine corydoras aeneus albino variant.
Her er tre bilder av mine flekkete pansermaller. De er så søte når de ligger og smatter på maten sin og kikker opp på deg med de søte små øynene. På mandag får jeg 6 små pygme coryer og har gjort klart karet de skal gå i. Gleder meg masse til de kommer. )
Corydoras undulatus
Etter å ha lett etter disse i lang tid fant jeg dem endelig (hos Dahls Dyrerike i Moss, selvfølgelig...).

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Corydoras Venezuelanus
Fant meg en gjeng med disse flotte corydorasene
Tror jeg drar frem denne tråden igjen, det er jo så mange flotte Corydoraser
Her er noen av våre...

[External Image]
C. Atropersonatus

[External Image]
C. Weitzmani

[External Image]
C. Oiapoquensis

[External Image]
C. sp CW021

C. axelrodi - eller er det CW021?
[External Image]

C. napoensis
[External Image]

C. gomezi - eller er det leopardus? - er barnevakt for en C. trilineatus
[External Image]
[External Image]
Det er sikkert en CW021, forskjellen er at 021 har to parallelle striper, på Axelrodi går den nedre stripen opp i den øvre stripen. Det er jammen ikke lett å følge med på alle disse C- og CW-numrene
Takk Rita, jeg skal skrive meg det bak øret. (Etterhvert står det så mye skriblet der at jeg blir tatt for sånn Gangsta' med tatovering i nakken.)

Kan du ikke poste bilder (i flertall) av C. concolor - Pleeeez? ;o)
c adolfoi
[External Image]

c venezuelanus
[External Image]

c habrosus
[External Image]

c126
[External Image]
Corydoras Julii og flekket pansermalle
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap