Tre nye coryarter for meg

Overtok i dag noen corydoras som jeg ikke er sikker på identiteten på , og håper derfor noen her kan hjelpe meg

1) C. aenus albino?
2) ehhh... ?
3) C. aenus?
a) C. Aeneus Albino
b) C. Paleathus
c) C. Aeneus
Enig med "lisme".
Noen fete og fine C. aenus på siste bildet der , og en albino variant av samme arten øverst.

I midten en annen vanlig art, C. paleatus.

Takk for svar begge to
Har overtatt flere maller, praktbota og sølvhai fra samme person denne uka - og all fisken var velfødd og fin. Det er så deilig å se runde og gode fisk istedet for magre og redde slik de ofte er etter en lang transportetappe ved importen...

Hva er det som gjør at man kan være (nogenlunde) sikker på at albinoen er en aenus og ikke en annen cory-variant, forresten? *vitebegjærlig*
Grunnen er bl.a. at man kan se at det er en C. Aenus, men først og fremst er det fordi det er akkurat den arten som forekommer mest vanlig i handelen som albino.

Noen få andre har også produsert albinoer, som f.eks. C. paleatus og også C. Sterbai, men det er altså C. aenus som er vanlig og selges i tusentall. Kan hende det er fordi denne arten har så store og tallrike kull?
Jeg har selv kun sett C. paleatus som albino i handelen èn gang, og da kunne man faktisk skimte sjatteringer i hvitfargen der denne arten vanligvis har sine flekker. Den har jo også litt annen kroppsform og form på finnene (særlig ryggfinnen) enn C. aenus.

Ok - så man kan se det ved bl.a. å se på formen på ryggfinnen, altså.
Tilfeldig bekjentskap
© Kasper
Reklame for plussmedlemskap