Amano reker

Noen som har hatt oppdrett på Amanoreker?
Eller er jeg vel optimistisk nå?

Vet at larvene må leve i brakkvann de første ukene ,men hvordan får man dette til?


Takknemlig for alle svar.



Sølvi Gullaksen
Noen som har hatt oppdrett på Amanoreker? Eller er jeg vel optimistisk nå? Vet at larvene må leve i brakkvann de første ukene ,men hvordan får man dette til?


Fant akkurat en artikkel om det på nettet,
du kan lese den her.
Damen har visst hatt stor suksess.
Takk skal du Mona ,virkelig interessant og nyttig lesing.

Så det som må til ser det ut som ,er litt salt i vannet og kanskje litt annet for.

Virkelig jo veldig spennende å prøve på dette da.

Kjøpte 6 stk. i Danmark og der sto det faktisk på en plakat at de kunne yngle i vanlig selskapsakvarie.
Dessverre var det inger der da som kunne fortelle meg noe om rekene,men måtte bare ha de med meg
Vet jo heller ikke om jeg har begge kjønn.Etter hva jeg har funnet ut skal hannen ha runde uregelmessige prikker og hunne prikker på rekke og rad.
Synes de ser lik ut bortsett fra en, så man kan jo håpe.
Synes den ene hadde fått en flekk oppå ryggen i dag,slik som Kirsebærrekene får når de går med egg (håpe,håpe)

Problemet mitt blir nå.hvor skal jeg plassere de hvis de skal ha salt i vannet (enda flere kar?).
Nå går de sammen med div. Corydoras og Monte Doradoer og da er det vel ikke så lurt med salt?

Jeg ville ikke hatt fisk i karet med Amanoreker. Da er det liten sjanse for at larvene de slipper (før de utvikles til reker) overlever, de blir bare spist. Det er sannsynligvis en av grunnene til at artikkelforfatteren ovenfor lyktes: at hun holdt dem i et rent artskar. Rekene fikk mat i fred, yngle i fred og avkommet ikke ble spist av fisk.
Nei jeg må nok ha de i eget kar hvis jeg skal prøve på dette.
Men der hadde jo vært gøy da.

Tar det egentlig slutt med å trenge flere kar

Sølvi Gullaksen
Tar det egentlig slutt med å trenge flere kar :)

Nei
Det er en naturlov: Man trenger alltid flere kar
Tilfeldig bekjentskap
© Sølvi Gullaksen
Reklame for plussmedlemskap