Gullfisk på hotell

I slutten av juli var vi et gjeng som tok inn på hotell i Tromsø. Vi oppdaget straks gullfiskbollen på resepsjonsdisken. Der svømte to gullfisker i ring... Ungene var snar å springe dit for å studere dem. Etter en liten stund går min datter bort til resepsjonisten og sier bestemt: "man skal ikke ha gullfisk i bolle!"
Det hadde ikke nevneverdig innvirkning på han, for om kvelden da vi kom tilbake stod det i tillegg en sylinder i "ankomsten" - med to gullfisker der også....

Kanskje man skulle sendt en mail og forklart at dette kan gi veldig dårlig inntrykk for hotellet..?
Her ble de anmeldt. Og kampfisken dems hadde det nok mye bedre enn de to gullfiskene i det sylinderet.
Fra linken til Jacky
En annen skrev til meg at denne typen fisk er så dårlig til å svømme, at hvis jeg flyttet den til et større akvarium kom den til å drukne

Noen her som har hørt om en fisk som drukner før
Ulla Sobestiansky fra linken til Jacky
I havet har fiskene et helt annet område å bevege seg på
Dyrevernsinspektøren vet vel nesten alt om fisker ser jeg.
Fiskene dekorerte nok bra de, selvom de hadde det dårlig.
Dyrevernsinspektøren som Even har sitert sier at kampfisken lever i havet og at den har masse volum å bevege seg på... For det første lever kampfisken i ferskvann og for det andre er det vel ikke den fisken som har det største område å bevege seg på i naturen. Og ja, gullfiskene hadde det værre!
Tilfeldig bekjentskap
© Pål A. Hegland
Reklame for plussmedlemskap