canon eos 350D

hei, jeg har nå kjøpt meg ett digitalt speilreflekscamra.
jeg falt for canon EOS 350D , men jeg kjøpte ikke med standard objektiivet men sigma 18.125mm.
jeg kjøpte også ett ordentlig stativ som er beregnet til utendørsbruk.

nå lurer jeg på hva slags macro objektiv jeg bør kjøpe i forhold til det objektive jeg har fra før ? jeg har lyst å ta bra bilder av fisk og YNGEL
Grattis med skikkelig kamera, Eddie =)
Hei, du

Heldiggris e du Eddie :P

Eg glede meg noe enormt te å sjå skikkelige closeup-bilder av ørsmå yngel, men først må du jo skaffa deg makroobjektiv =))
Eg har jo ikkje peiling på fotografering, men eg regne med at hobbyfotografane vil anbefale deg et makroobjektiv som e heilt SUPERT !!

Bildet av Apisto. Agassizii-hannen så du sendte meg va bara skjønt =)
Å, som eg sa: "Han trenge sårt noen damer snart"

Legg ut noen bilder i tråden, Eddie !!
Det e garantert flere her på Akvaforum som vil sjå bilder av fiskar og karå som dokke har på Bremnes =)

Maren =)) ( you know who )

hehe om litersyken kan kureres? ja, hvis du flytter hit til bømmelulu skal du få din egen avdeling her i akvariehuset som snart blir bygd utpå tunethehe
dette er de første bildene jeg har tatt med camra, min erfaring som fotograf tillsir at jeg burde ha hatt ett engangscamra hehe jeg har en haug med knotolotter og dibbedutter jeg ikke har peiling hva er til får bare prøve meg fram med fokusering.
også burde jeg vel finne fram boken som fulgte med camra.. jeg er litt uttålmodig

Den rød turkis herren var flott.

Jeg har dette macrobjektivet.

han er red scriblet, han er bare litt over ett år gammel og er begynt å småmusse litt på en scriblet dame han liker. lurer på om jeg må flytte dem hvær for seg for damen er alt for ung og liten til dette enda

de går i oppforingskar uten planter og bakgrunn, ser ikke noen pent ut men det er praktisk når dem eter som gale
discusen over er solid turkis, den er under ett år gammel men vokser fint, tror det er en hann, for det er den største av de seks jeg har i det karret.

jeg lurer på sigma 150mm f2,8 ex DG APO if macro til ca 5700,-
vi det passe til det camra jeg har?

jeg har lyst å kjøpe noe ordentlig istedenfor å sitte å angre på at jeg ikke brukte noen få tusenlapper ekstra og er fornøyd..
dette er jo en engangs invistering..

nå sitter jeg å lager meg grunner/unskyldinger for meg selv så jeg ikke skal ha dårlig samvittighet over å bruke alt for mye pengerhehe
Hvis det var det siste bildet du mente var en han så ser den ut som en hun for meg. Det kan være vinkelen på bildet som lurer meg. Prøv å lage et rett fra siden så er det lettere å se.

Jeg har ikke sett noen tester på det Sigma objektivet, men generelt sett får jo Sigma gode tester.
eddiedahl
discusen over er solid turkis, den er under ett år gammel men vokser fint, tror det er en hann, for det er den største av de seks jeg har i det karret. jeg lurer på sigma 150mm f2,8 ex DG APO if macro til ca 5700,- vi det passe til det camra jeg har? jeg har lyst å kjøpe noe ordentlig istedenfor å sitte å angre på at jeg ikke brukte noen få tusenlapper ekstra og er fornøyd.. dette er jo en engangs invistering.. nå sitter jeg å lager meg grunner/unskyldinger for meg selv så jeg ikke skal ha dårlig samvittighet over å bruke alt for mye penger:Dhehe

Jeg har hatt 180mm macro linsa fra sigma, selv synes jeg denne ble for tung til og holde på og fotografere fisk med, pluss at jeg synes fokusen var for treig rett og slett. Så langt jeg vet så er vekta på 150mm og 180mm det samme ca 900gr. Denne må etter min mening alltid brukes på stativ. Solgte linsa mi til slutt og gikk over til 105mm fra Sigma, denne funker utmerket for meg.

Eller så er Tamron også et finfint merke med kjempe kinser og med ikke alt for stor tompengpung faktor
takk for svar, ja det blir for tungt, jeg har jo stativ da men det blir for mye for meg å slite med.

her er bilde av solid turkis "dama" er dette en hunn? håper det, som oftest er hunnene for små når de begynner å legge egg og det har vært bra og få en hunn i rette str
det skal mere til enn ett bra camra for å få gode bilder,, dette er ikke enkelt. sliter med å få bra bilder av danio..ikke akkurat nybegynnerfisk:/

litt halfmoon jeg har drettet og en yngel av blå/rosen gurami
eddiedahl
her er bilde av solid turkis "dama" er dette en hunn? håper det, som oftest er hunnene for små når de begynner å legge egg og det har vært bra og få en hunn i rette str:)

Det kan meget godt hende at dette er en hun. Med discus er det ikke så enkelt men jeg heller i den retningen minimum 70/30

får håpe det takk for svar da
nå er det vel på tide å oppdatere karrene mine og legge ut bilder av de nye jeg har fått opp
det går ny fisk i stort sett alle karr, og ikke minst ungfisk.
men det er merkelig hvor skittene rutene har blitt med dette camra hehe får ta en diger oppshining av karrene og legge ut nye bilder

vi planlegger å bygge hus til akvariene så vi får litersyken konsentrert på en plass

en ting er sikker,, får aldri nok akvarierhehe
eddiedahl
takk for svar, ja det blir for tungt, jeg har jo stativ da men det blir for mye for meg å slite med. her er bilde av solid turkis "dama" er dette en hunn? håper det, som oftest er hunnene for små når de begynner å legge egg og det har vært bra og få en hunn i rette str:)

Det ser ut som en hunn , ingen tvil om det , men hannen min så slik ut når den ble kjøpt som en hunn. Det tok et par uker fra jeg kjøpte den til ryggfinnen vokste skikkelig ut. Det er sikkert en hunn, men det er vanskelig å vite det helt sikkert.
eddiedahl
hehe om litersyken kan kureres? ja, hvis du flytter hit til bømmelulu skal du få din egen avdeling her i akvariehuset som snart blir bygd utpå tunet:Dhehe

Hihi, du Eddie du Eddie, den signaturen er et retorisk spørsmål :P
Det finnes ikke noe svar på det spørsmålet

Jepp, jeg kunne godt tenke meg en egen avdeling i det nye akvariehuset deres. Man vet aldri hva fremtiden bringer med seg
Mhm
Jeg kaller deg avls-eksperten, og du kaller meg fiske-eksperten

PS !!
Sjekk bildet av "Taran" på forum-avataran.
Det var kjekt å høre at "Kattja Katt"/"Taran" trives hos dere på Bømmelulu
Jeg savner henne litt, men det gjør mammen "Bamse" og de andre kattungene mine også !!

Du får fortsett å ta bilder av karene og fiskene dine.
Øvelse gjør mester vettu

Maren =))
Tilfeldig bekjentskap
© Harald Krystad
Reklame for plussmedlemskap