vil se fotosyntese i plantekaret mitt men...

den kommer aldri! bruker co2 sats, pmdd og natron for å øke KH. lager ny sats med jevne mellomrom. satsen er koblet på powerheaden så dey kommer mange små co2 bobler jevnlig som ser ut til å blande seg med vannet. plantene vokser kjempe bra.

hva har jeg gjort feil?!

[External Image]
jeg har 30watt. en 15 watt aquastar og en grolux. tenker å kjøpe reflektor til aquastar.
nå har jeg laget DIY reflektor til lysrørene med alu. folie og synes det ble mye mer lys! får se om det kommer noe fotosyntese nå da...
Hva er Kh og Ph? Selv om du har DIY-Co2, betyr det jo ikke at det er noe særlig metting av vannet med denne gassen
Er visst ikke så enkelt å se tegn på denne fotosyntesen i form av luftbobler. Vannet må jo også mettes med oksygen før det dannes bobler på bladene.

I 125 literen ser jeg nå noen bobler på kvelden. Der har jeg 36 watt med T8 og 48 watt med T5. Tilsetter CO2, bikarbonat, dh-salt, TMG og jern. Lite overflatebevegelse og um .. middels fiskebestand.

pH: 6,9 - 7,0
KH: 5
GH: 3
O2: ca 8 ppm
CO2: ca 20 ppm

I de andre karene får jeg kun bobler etter vannbytte. Dette kommer vel av at det kalde vannet inneholder mer oksygen.

Etter luking kommer det også en del bobler fra planter jeg har klippet på.

jeg vet ikke eksakt verdiene med den lå på ca. 7.2 uten natron og lite co2. skal lage en sats flaske til tenker jeg...
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap