Sjøhest??

Hei

Jeg har funnet en helt utrolig fin sjøhest i en bok. Iflg dyreforretningen kan de bestille slike, men vet noen om det er lov å importere slike? Det fanntes en type til ferskvanns akvarie. Det latinske navnet er " syngnathus pulcheris " . Vet noen noe om dette dyret??
er det ikke sånn "pinnefisk" eller noe da? sånn lang smal fisk som ligner på siv? prøv å google!
Hmmm.. Det vet jeg ikke... Den ser ut som ett spørsmålstegn i form hvertfall.... Finner ikke noe spes på internett ang det.. Får ingen match... heh
Bare vær klar over at de fleste av disse fiskene ikke er de letteste å ha med å gjøre. Så skal du kjøpe en slik, gjør hjemmeleksa di grundig først.
Ellers er de fleste fiskene i den familien veldig fasinerende, både de i saltvann og ferskvann.
Kan det være denne?
Kan det være at den heter syngnathus pulchellus istedet (I fiskebasen heter den Enneacampus ansorgii)?

http://akvaforum.no/profile.cfm?id=14169
http://www.elacuarista.com/atlas/S/syngnathus_pulchellus2.htm

Ser både vakker og spennende ut...
Lurer på om infoen i fiskebasen er korrekt ettersom fisken kan bli 14 cm og kan holdes i et kan på bare 60 liter... Høres trangt ut, spør du meg... På denne siden står det mer info om fisken på engelsk, og de antyder et 132-170 liters kar.
Tror nok du må skjekke stavingen din, finner ikke den arten i det hele tatt på nettet
Tviler på at det er den Knut nevner, dette er en åle-art, en såkaldt Vestaferikansk ferskvannsål
Frank Angell
Tviler på at det er den Knut nevner, dette er en åle-art, en såkaldt Vestaferikansk ferskvannsål :)

Pøh, Enneacampus ansorgii er nålefisk. Dere har sannsynligvis kallenavnet fra boken "Akvariefisker", men har bommet litt med stavingen. Den kalles Vestafrikansk fernsvannsnål.
Så vidt jeg vet finnes ikke sjøhester i ferskvann i det hele tatt, men man har enkelte nålefisker som blir solgt som ferskvannssjøhest (men har ingen ting med en virkelig sjøhest å gjøre).
Jeg skal ta å kopiere bildet fra boken jeg.. Slik at dere kan se .. Men navnet er stavet rett. Hun i akvariebutikken sa hun kunne bestille direkte fra østen denne fisken. Finner den siden jeg :P
Håks
[QUOTE=Frank Angell]Tviler på at det er den Knut nevner, dette er en åle-art, en såkaldt Vestaferikansk ferskvannsål :)

Pøh, Enneacampus ansorgii er nålefisk. Dere har sannsynligvis kallenavnet fra boken "Akvariefisker", men har bommet litt med stavingen. Den kalles Vestafrikansk fernsvannsnål.

Takk, da var den leifen retta opp
Vidar Fillingsnes
Jeg skal ta å kopiere bildet fra boken jeg.. Slik at dere kan se .. Men navnet er stavet rett. Hun i akvariebutikken sa hun kunne bestille direkte fra østen denne fisken. ;) Finner den siden jeg :P

hvilken butikk var det? vil se fiskene maritzoo?
De har 2 sjøhester på Tam på lade i trondheim faktisk, var å så på de igår De står i en ca 65 liter`s saltvannsakvarium 3 meter unna disken De var råtøffe! har jeg hatt saltvann så har jeg kjøpt disse tvert! 2500 for ett par
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap