Klubbmøte Tromsø Akvarieklubb

Klubbmøte Tromsø Akvarieklubb

Neste møte: Tirsdag 29. august kl 19.00
Møtested: 3. eller 4. etasje på Driv

Hjemmeside: Tromsø Akvarieklubb

Agenda:

- Høstaktiviteter, hvilke foredrag ønsker medlemmene?
- Har det vært noen aktivitet i karrene i sommer?
- Auksjon, når tar vi spranget?

Nå bør de som sitter på gjerdet mote seg opp og stille på møtet. Denne sommeren har brakt oss mange muligheter.

Vi sees
Kommer på tirsdag med div skiferhuler under armene. Har saget skifer til den store gullmeldjen, og er nå i liminga. Så til dere som kommer på møtet er det mulig å kjøpe disse til den nette sum av kr 50 pr stk.
Det er kanskje en mulighet for at jeg kan komme en tur likevel.

Selv om kjæresten min syntes det hørtes fryktelig nerdete ut ... :p
Vil du fortsatt ha noen eplesnegler?
Har noen stipete som trenger et nytt hjem.
Ir
Det er kanskje en mulighet for at jeg kan komme en tur likevel. ;) Selv om kjæresten min syntes det hørtes fryktelig nerdete ut ... :p

Han er nok ikke den eneste som synes det, folk bare flirer når jeg sier jeg skal i akvarieklubben Mulig vi er litt nerdete?
Nils Vollstad
Vil du fortsatt ha noen eplesnegler? Har noen stipete som trenger et nytt hjem.

Litt sen respons ... Jeg er litt mettet på eplesnegler for tiden etter at de jeg har spiste opp halvparten av plantene i ene karet mens jeg var på ferie ... argh. Var nok litt for mange der, ja!

Så nå er egentlig planen å kvitte emg med en del av de jeg har.
Takk for i går!
Det var artig å endelig få se fjesene til noen av akvariefolkene i Tromsø. Og å få plassert navnene, siden ingen lignet noe særlig på avataren sin...

Jeg har jo også fått klarhet i at jeg ikke er spesielt akvarieidiot sammenlignet med enkelte andre

--Ingeborg

Selv takk, alltid hyggelig med nye fjes

Ingeborg Hellemo
Jeg har jo også fått klarhet i at jeg ikke er spesielt akvarieidiot sammenlignet med enkelte andre :-) --Ingeborg

Hmmmm, det må være Nils og Bengt du mener, nei nå vet jeg det det må være killioten Geir Aasmoe (Danmarksfareren) DD

Geir Kristiansen
Selv takk, alltid hyggelig med nye fjes [QUOTE=Ingeborg Hellemo] Jeg har jo også fått klarhet i at jeg ikke er spesielt akvarieidiot sammenlignet med enkelte andre :-) --Ingeborg

Hmmmm, det må være Nils og Bengt du mener, nei nå vet jeg det det må være killioten Geir Aasmoe (Danmarksfareren) DD

Nå, det skal vel en Geir til inn på den listen Tror faktisk han står som nr 1
Jeg kom meg ikke denne gangen ... kjæresten min hentet meg alt for sent på Universitetet (med vilje???).

Snufs .. også jeg som hadde så lyst å komme ...

Og jeg mistenker at neste måned blir på en høyst upassende dag ... bursdagen til sønnen min. Kjedelig det her ...
Geir Kristiansen
Hmmmm, det må være Nils og Bengt du mener, nei nå vet jeg det det må være killioten Geir Aasmoe (Danmarksfareren) :-DDD

Nånei. Akvarieidioti gir mange utslag, killioti er kun en av diagnosene. Og alt i alt tror jeg du er litt sykere enn meg.
Klubbmøte Tromsø Akvarieklubb, september
Vi møtes Tirsdag 26.09 kl. 19.00 på DRIV, 3 eller 4 etage.

Høsten er på hell og vinteren setter inn med ny høysesong for akvarieentusiastene. Nye fisk kjøpes inn og risiko for sykdom er større enn vanlig.

Septembermøtet er viet til forebygging av sykdom og sykdom og medisinering.
Ikke et helt enkelt tema så her er det mye å hente. Det legges opp til diskusjon slik at alle kan bidra med sine erfaringer.

Foredrag :

Sykdom og medisinering

- Hvordan forebygger man sykdom?
- Hvilke sykdommer er vanlig å få på akvariefisk?
- Hvordan behandler man disse sykdommene?
- Hva er de mest brukte og beste medisinene?
- Generelt om fiskemedisin?
- Tips og triks

Alle er velkommen!

Geir Kristiansen
Vi møtes Tirsdag 26.09 kl. 19.00 på DRIV, 3 eller 4 etage. Høsten er på hell og vinteren setter inn med ny høysesong for akvarieentusiastene. Nye fisk kjøpes inn og risiko for sykdom er større enn vanlig. Septembermøtet er viet til forebygging av sykdom og sykdom og medisinering. Ikke et helt enkelt tema så her er det mye å hente. Det legges opp til diskusjon slik at alle kan bidra med sine erfaringer. Foredrag : Sykdom og medisinering - Hvordan forebygger man sykdom? - Hvilke sykdommer er vanlig å få på akvariefisk? - Hvordan behandler man disse sykdommene? - Hva er de mest brukte og beste medisinene? - Generelt om fiskemedisin? - Tips og triks Alle er velkommen!

Skulle gjerne ha vært til stede, men jeg tenker jeg velger å dra til Køben i morgen for å være med på SKS killishow til helgen. Skal prøve å få tatt noen bilder som jeg kan vise på neste møte. Kos dere til jeg kommer tilbake.

Jeg håper at du får en riktig god tur og god killifangst!
Jeg er i det minste ferdig med den hjemlige fangsten. To timer for å få tak i og pakke 8 fisker. Men jeg ble nesten ikke våt i det hele tatt.

3 tomme akvarier venter nå på nye beboere. Det blir spennende å se hva som dukker opp på utstillingen. Og om man får sjansen til å kjøpe det.
Siste *bump* før kveldens møte C"<sub>O</sub>)
Oktobermøte Tromsø Akvarieklubb
Da er det tid for nytt møte.

Tidspunkt: Tirsdag 31. oktober
Sted: 3. eller 4. etg på Driv

Agenda
Planteernæring
- Geir Kristiansen forteller om mikro-og makro-næring til planter. Siste del i serien planter i akvarie.

- Geir Aasmoe forteller om den siste Killiutstillingen i København. Vi får se bilder av mange flotte fisker og litt informasjon om disse.

- Siste informasjon om auksjonen i 18. november

- Se den nye hjemmesiden på http://tak.denlille.net/

En liten *bump* foran kveldens møte
Klubbmøte Tromsø Akvarieklubb 28. november

Minner på om morgendagens møte, mer info på [URL=Minner om morgendagens møte. Mer info på hjemmesiden.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap