Sommerfuglciklider - må de være i par?

Jeg ønsker meg noen sommerfugler. Kan jeg ha to hanner, eller bør det helst være en hann og en hunn? Det er ikke noe mål for meg å få yngel på disse, de skal bare dekorere et selskapskar.
hvis de går i selskaps kar blir det ikke så mye avl, rom kameratene deres liker egg. jeg ville hatt par, kjempe gøy å se hvordan de holder på.
Så lenge hannene ikke har en hunn å rivalisere om, så tror jeg det kan gå greit. Men det viktigste er nok hvor stort kar har du tenkt å ha dem i?

Det er nok uansett viktig at de kan trekke seg unna hverandre og slippe "å se trynet på den andre" hele tiden. Mye planter og røtter i innredningen hjelper på dette.
Og så må du holde øye med dem i starten selvsagt, for å sjekke at det virkelig går bra.

er enig med mona her. jeg hadde 2 par i en 180L sammen med gurami og guppy. har nå en han og 2 hunner for når hannene skulle slås om revirene så gikk den ene føyken. men siden du har bare 2 hanner og de ikke har noe å slås om så går det nok bra, men det er veldig moro og se på når de er i par...
Inaktiv bruker
Rubeno
er enig med mona her. jeg hadde 2 par i en 180L sammen med gurami og guppy. har nå en han og 2 hunner for når hannene skulle slås om revirene så gikk den ene føyken. men siden du har bare 2 hanner og de ikke har noe å slås om så går det nok bra, men det er veldig moro og se på når de er i par...

hei!
kansje du kunne gi meg noen tops om desse sommerfugl fiskene? hadde to store flotte hanner og 3 litt minde hoer.
så ble den 1 hoen sjuk eller noe, menst det var ene hannen som dødde..
har nå 3 pjuskete hoer og en knall fin hann... noen ideer til kva som kan livne opp tilværelsen for desse hoene? har tenkt på å kansje køpe flere hoer, men det er vel en grense for kor mange hoer en mann skal klare og slite ut?
sommerfulgene kalrer deg fint i par så lenge hanne har valgt seg den dame bryr han seg ikke om resten av hunnene sån er det hos meg. men når han er i velge fasen så prøver han seg ut litt. men du kan jo prøv med en ny han og heller ha 2 hanner og 3 hunner hvis det går... hvor stor er karret?
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap