tetra?

Hadde 10 rødyetetra fra før og kjøpte meg 30 neontetra og fikk beskjed der jeg kjøpte de at de rødeøyeteraene som er ganske mye større enn neontartraene ikke ville spise de, men nå er det bare 14 neontetra igjen:S....rødøyetetraen er ikke borte og napper på neoen tertraene i det hele tatt når lyset er på.
Kan de spise de om natten? noen som har peiling?
Det er slett ikke uvanlig med en del frafall av små tetra rett etter introduksjon i karet.
Mistet selv ofte kjedelig mange tetra de første dagene etter inføring, spesielt de gangene jeg handlet neontetra.

Har ikke selv opplevd at rødøyetetra har angrepet noen, men kadavre gafler dem villig vekk innpå med, slik faktisk de fleste fisk gjør.
men hvor blir de av de da? har ikke sett at noen er døde...men jeg har en litt stor Ancistrus av ett slag vet ikke hvilken, men kan denne spise andre fisk som neon tetra?
Som Frank sier så kan det være rødøyetetraen spiser "likene" til neontetraene, men at de dør av andre grunner og ikke blir spist levende. Er vannverdier og alt annet på et bra nivå for fiskene du har oppi?
Ancistrus
Ancistrusen din er også en svært aktiv åtseleter, så selv om det er mange fisker som har dødd, vil den nok ha gaflet i seg ofrene, sammen med rødøyetetraene dine. Da ser du neppe igjen noe av fiskene, da bein og kranier vil forsvinne nedover i sanden.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap