Triops Longicaudatus

Hva er dette egentlig??

Hehe, en kompis kjøpte det der og var så fornøyd. Men eggene klekket aldri selv om han ikke gav opp håpet før etter et halvt år, hehe.
For mange år siden hadde jeg noe slikt, men beholderen og "dyrene" var mindre. Hadde oppi eggene, og etter et par dager svømte det det noen mystiske rekelignende dyr i vannet. Man måtte mate dem, og de vokste seg større etterhvert. De var litt stilige! Hva det egentlig var, aner jeg ikke.
Cathrin
For mange år siden hadde jeg noe slikt, men beholderen og "dyrene" var mindre. Hadde oppi eggene, og etter et par dager svømte det det noen mystiske rekelignende dyr i vannet. Man måtte mate dem, og de vokste seg større etterhvert. De var litt stilige! Hva det egentlig var, aner jeg ikke.


Nå har jeg funnet ut hva det var! Frank tipset om en side som handler om artemia, og jammen var det ikke det jeg hadde! =) Her er det video av dem, video nr 4 er akkurat en sånn beholder som jeg hadde.
Orre
Hva er dette egentlig?? [URLBLOCK1]


Jøss, en av de mange merkelige tingene jeg faktisk fant fristende
Plussmedlem
Vi har testa Triops med litt vekslande resultat:
http://www.akvarius.no/text.cfm?id=1372

Triops er for øvrig ikkje det same som artemia.
De lever altså i rundt 70 dager... hvordan er muligheten for å få disse til å formere seg?
Sånne har jeg fossiler av i akvariet mitt, fra den tiden de levde på korallrevet som nå er et fjell der jeg bor morro
Tilfeldig bekjentskap
© Jeff Rapps
Reklame for plussmedlemskap