Piggskater i akvariet

Ble ganske fasinert av disse mindre piggskateartene som kan holdes i akvarium. Se Rune sitt prosjekt

Lurer litt på om det går an å holde og avle dem i helglassakvarium på 200x100x60? Kunne vært artig å holde en noe annerledes levendeføder

Noen som har tips om gode linker til sider som omhandler disse artene?
Tenker generellt på info om hold av og oppdrett av disse artene
kan lite om rokker men de er helt konge skal selv ha 2stk rokker i det store når det er ferdigt.. rokka til en jeg kjenner er helt konge, blei forelska med engang jeg så den kom og spiste en 10cm meitemark av handa hans

det er noen av de råaste fiskene man kan ha i ett akvarium
Eika
det er noen av de råaste fiskene man kan ha i ett akvarium

Absolutt Synd at det ikke finnes mindre arter..

Ser på noen av dem som er i fiskebasen og lurer på om størrelsen er med halen medregnet.

han som hadde den rokka føre ronny kjøpte den så noen motoro på stingray aquariums som "tallerken" var 1meter stor så trur ikke de regner med halen..

http://akvaforum.no/profile.cfm?id=12822 <-- sånn, er foresten sånn Ronny har i 4500litern
ang piggskate i akvarium?
ja,så har det skjedd jeg har kjøpt en feskvanns piggskate,hjelp hva gjør jeg? Den ble kjøpt inn som malle en L malle.Jeg syntes denne malla så noe merkelig ut! Den er så liten å søt men hvor lenge varer det?Jeg har lest at det finnes 4 typer i ferskvann og at de ikke bør gå i private kar.Er det ingen rokke som kan det? Ja ja sånn er det å være ny i gamet,jeg føler meg både dum å lurtHva gjør jeg?
Har du et bilde av den du kan legge ut?
Hvordan vet du med sikkerhet at det er en piggskate?

paletts
ja,så har det skjedd jeg har kjøpt en feskvanns piggskate,hjelp hva gjør jeg? Den ble kjøpt inn som malle en L malle.Jeg syntes denne malla så noe merkelig ut! Den er så liten å søt men hvor lenge varer det?Jeg har lest at det finnes 4 typer i ferskvann og at de ikke bør gå i private kar.Er det ingen rokke som kan det? Ja ja sånn er det å være ny i gamet,jeg føler meg både dum å lurtHva gjør jeg?
ta deg en tur ut med spaden og grav etter meitemarker som du lar gå i en isboks eller noe sånt med fuktig javamose ett par dager sånn atte meitemarkene får tømt seg for jord

ta en stor meitemark og prøv og gi rokka mat med handa.. du må være nøøye med atte du ser den får mye mat framover og har mye mat tilgjengelig hele tiden (kjøp 100 neontetra)

du må være NØYE med vannverdiene framover pga: rokker er ekstremt skjøre for svingninger i vannverdiene og dauer lett hvis vannkvaliteten ikke er perfekt

rokker er det råeste som er muligt og ha i akvarium.. skal selv ha 2stk i 3600litern når det er ferdigt... men skal ha de til oppforing i ett 375 en god stund som de vil bli håndmata med meitemark og ha myyye mat/fisk tilgjennelig til alle døgnets tider
ang ferskvanns skate i akvariet
Hvordan jeg vet hva jeg har? jo jeg her lest og sett bilder bl.an. her så har jeg bøker jeg har lest i.Noe annet meitemark til sånne små? den får røde mygglarver og rekemix.Jeg skal få tatt bilde av dyret det kan hende at jeg tar feil,men vi får se.
mer piggskate i kar
Jeg klikket meg inn på Runes sider og der var det bilder.Min ligner på den lyseste av de to.Jeg skal la deen få vokse seg stor så selger jeg den til spesielt inntreserte.
paletts
Jeg klikket meg inn på Runes sider og der var det bilder.Min ligner på den lyseste av de to.Jeg skal la deen få vokse seg stor så selger jeg den til spesielt inntreserte.

si fra når du skal selge den.. har planer om og ha 2 rokker i 3600litern når det er god innkjørt og har stabilisert seg
Håvard Støre Andresen
Ble ganske fasinert av disse mindre piggskateartene som kan holdes i akvarium

Er det noe sånt du er på jakt etter?

Håvard Støre Andresen
[QUOTE=Eika]det er noen av de råaste fiskene man kan ha i ett akvarium

Absolutt Synd at det ikke finnes mindre arter..

Fisken på bildet går i et 560L kar hos centrum zoo i bergen og er på størrelse med en stor middagstallerken.
Den blir, i følge betjeningen, ikke noe særlig større.

Akkuratt dette individet er ikke til salgs (med mindre man punger ut med minst 4 -5000,-) siden dette er en fisk butikkpersonale har blitt veldig glad i.
Men de sa de kunne skaffe flere til rundt 1500,- og at de burde ha minst 350 - 400L

P.s. sorry kvaliteten på bildene, tatt med mobben
paletts
Hvordan jeg vet hva jeg har? jo jeg her lest og sett bilder bl.an. her så har jeg bøker jeg har lest i.Noe annet meitemark til sånne små? den får røde mygglarver og rekemix.Jeg skal få tatt bilde av dyret det kan hende at jeg tar feil,men vi får se.

Hvor stor er rokka di og hvor kjøpte du den? Det må være den tøffeste fisken man kan få tak i
piggskate i akvariet igjen
den ble kjøpt inn i Halden.På zoo istorsentet,men dama i butikken kalte den for pleco malle?Jeg skal få tatt bilde i kveld å legge ut i morgen så får jeg avklart om det er en rokke.Den er ca 3 cm.
Piggskatene var skikkelig tøffe! Når jeg ser sånt så får jeg lyst til å selge det jeg har og gå til anskaffelse av noe "særere" enn Ancistrus. Tror neppe det skjer med det første, men man kan vel drømme?

Skal bli gøy å følge med alle prosjektene som er i gang. Runes garasje, Eikas digre fleretusen-liter og kanskje Håvards Piggskater?

Sjekk ut dette bassenget av et akvarium!
Kristian
Piggskatene var skikkelig tøffe! Når jeg ser sånt så får jeg lyst til å selge det jeg har og gå til anskaffelse av noe "særere" enn Ancistrus. Tror neppe det skjer med det første, men man kan vel drømme? Skal bli gøy å følge med alle prosjektene som er i gang. Runes garasje, Eikas digre fleretusen-liter og kanskje Håvards Piggskater? Sjekk ut dette [URLBLOCK1]!

en vakker dag når jeg blir rik og har 6-700 000 og bruke på akvarium så skal jeg ha ett kar i den størlsen
Oslo city
På butikken der hadde dei for et par veker siden rokker på størrelse med CD plater til 700 kroner stk.
kjøpte meg rokke i dag den er ca 25cm med halen og kroppen er 11-13cm.. vet den blir 30-40cm når den er fullvoksen men er det med eller uten halen ?

det er en hanne og jeg får en hue om ikke så alt for lenge..

noen som vet om noen gode linker til oppdrett av p.motoro ?

[External Image]

[External Image]
syns det med rokker virker oppskrytt, skal vist være såååå vannskligt og holde de men den har fortsatt ikke daua her hos meg..

den går i ett 112L med noen feeders og har begynt og mate den med meitemark noe som det ser ut som den elsker.. skifter ca 100-150L i døgnet hos rokka, tar vannet fra ett godt innkjørt 660

det er ingen over og ingen vedsina, rokka er kongen i akvarieverden

så det er bare og sette i gang og kjøpe dere rokker folkens P.motoro blir ikke mer enn 40cm stor og klarer seg fint i ett 720 men klarer seg med 375 de første åra når de fortsatt er små
Håvard Støre Andresen
Lurer litt på om det går an å holde og avle dem i helglassakvarium på 200x100x60? Kunne vært artig å holde en noe annerledes levendeføder:) Noen som har tips om gode linker til sider som omhandler disse artene?

jeg skal prøve meg på oppdrett i mindre kar enn du har i løpet av vintern, skal bygge ett rokkekar på 675liter som har målene 150x150x30

hadde vært morro og fått til rokke oppdrett
Tilfeldig bekjentskap
© Lene Jødahl
Reklame for plussmedlemskap