530 akvastabil og t5 byggesett

heisann
jeg har en 530 liter med heldekkende lysamatur og to lysrør, plantene ser ut som en tragedie og jeg vil gjærne bygge dette om med 4 t5 rør.
men, jeg har sett på forskjellige produkter innen byggesett til t5 og jeg klarer ikke å bestemme meg.. hva annbefaler dere, og hva trenger jeg av deler., reflektorer o.l.?
jeg har tengt å bestille dette over nett, og er ute etter ett rimelig og bra produkt
Har du den nye effektline kjøper du bare en ny parabol som du enkelt bare skyver på plass i lystoppen. Tror det vil holde med 2x80watt.
eller dempbare T5

Har du den gamle typen av akvastabil er jeg litt usikker, men tror at du også her kan bygge disse ut, men som sagt, er usikker på dette.

Hvis ikke må du bygge om toppen og da kan du f eks bruke disse
eller de dempbare .
jeg har en 530 akvastabil fra 1800 og brødmangel:/
ordentlig gammel sak-- brun type med skap...

jeg tok bort pleksiglasset som beskyttet de to lysrørene mot fukt og da ble det straks bedre, men ..etter en tid og litt kaffesøling oppå lystoppen fikk jeg så mye strøm i meg når jeg skulle fore at jeg måtte bare sette lystoppen til tørk og sette pleksiglasset på plass.. etter det visnet alle de fine plantene jeg hadde bort og alt er en tragedie igjen:/

vil det holde med to t5 rør montert der de gamle står? disse t5 rørene er vel beskyttet mot fukt slik at man slipper å stå med panneluggen til værs når man skal fore o.l.? hehe
eller må jeg bruke pleksiglasset under disse...

vil det bli for varmt med fire lysrør i en heldekkende topp?
IKKE ta bort dekkglassene på det gamle armaturet. Det er ikke av en IP klasse som gjør dem egnet til å bli utsatt får vannsprut eller fuktig luft.

Ville ha fjernet det gamle armaturet og kjøpt en ny akvastabilarmatur på 2x80 watt. Tror http://cichlidecentret.biz/ er rimeligst på disse. Har du penger til dette, kjøper du dempbare T5 og og en .Effectline sunriser
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap