Angående kampfisk i 20 l

eg driver nå innreder et 20l kar som jeg skal ha kampfisk i.Har sett en type kampfisk som ikke har masse slør. Den er rosa i kroppen og plommefarget på finnene,helt nydelig.Hunnene er blåskimrete og har svarte loddrette streker.er det noen som vet hva slags kampfisk dette er?Jeg har lyst å prøve denne typen pga lite slør.Har sett etter i fiske basen men finner ikke den der.Hvis det er noen igjen da når jeg skal kjøpe de.Hvis ikke får jeg gå for denmed slør.Den er nydelig den også.
Kan det være fredelig kampfisk du mener? Eller så kan det jo hende at det er unge eksemplarer av betta splendens du har sett.

http://akvaforum.no/profile.cfm?id=5162&tab=1
mer kampfisk
Er det bilde av en hunne av fredelig kampfisk i fiskebasen?i så fall er det en fredlig Betta.Uansett gleder jeg meg til å gå til innkjøp av denne vakre fisken.Ett spørsmål til:Vis jeg har kun kampfisk i karet blir det ikke en del algevekst da?kan jeg ha en algeeter og eventuelt hvilken?Jeg er nøye med vannskifte i karene mine.Men jeg synes det hører med en algeeter iet kar,eller?
Jeg har mine kampfisk alene i 20 litere, hadde tidligere ancistrus sammen med dem, men etter diverse mistenkelige dødsfall har jeg kuttet det ut. Er ihvertfall ikke spesielt plaget av alger, men skifter jo vann ofte.
Det finnes ganske mange arter av bettaen..Gå inn på fiskebasen å se om du finner den der

Lykke til
Går fint å ha sniglar saman med kampfisken. Ein eller to eplesniglar gjer ein god jobb med å renske akariet for "søppel". Ellers er det vel berre å vera litt kresen i plantevalet. Om du går utelukkande for hurtigveksande planter held dette algene greit i sjakk normalt.
jeg har otto i min 18liter med betta. det fungerer flott!
Hvordan innreder man et kampfisk akvarie på best mulig måte for at den skal trives da? Noen som har forslag til hvordan man skal gjøre det med tanke på bunnen (om man skal ha grus eller sand), planter etc..
Sterud
Hvordan innreder man et kampfisk akvarie på best mulig måte for at den skal trives da? Noen som har forslag til hvordan man skal gjøre det med tanke på bunnen (om man skal ha grus eller sand), planter etc..


Kampfisken lever jo på mudderbunn, derfor har jeg sand i mitt kar. Du kan også ha bar bunn, spesielt om du vil prøve å få til yngel=) Men vil du ha grus skader det ikke fisken din iallefall.

Karet bør være godt beplantet hvis du vil ha hunner med en hanne så hunnen kan gjemme seg. Men ikke ha så mange planter at det går utover svømmeplass!
En flyteplante er populært for hannen da han får noe å bygge skumrede til. På grunn av skumredet bør du også ha en rolig vannoverflate, da revner ikke redet, og fisken vil trives bedre. Selv om det ser ut til at noen hanner liker å svømme mot strøm er den ganske klossete på grunn av finnene. Bunnfilter kan være et bra alternativ her.

Ellers kan du bruke hva du vil av dekorasjoner, bare pass på at det ikke er noen skarpe kanter som den kan skjære finnene på=)

Jeg foreslår Andemat til flyteplante og javabregne i karet. Begge plantene er lette å få til. Jeg hadde flere planter til fisken min, men han mishandla alle til døde på en eller annen måte, så nå er det bare javabregne igjen:P
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap