Fotokonkurransen - er tema nødvendig? (side 2)

Inaktiv bruker
Karl Inge S
Trenger konken å endres? Jeg ser ikke for meg at bildene skal kommenteres før etter 20.i måneden?


Etter det jeg husker så startet jeg denne tråden med tanke på
1 Tema

2 Størrelse

så har pkt 3 kommet; kommentarer, og det er vel i beste fall en liten forandring.

Når det gjelder Tema, så bør dette være inkluderende, ikke ekskluderende med det mener jeg at nettopp når Akvarienorge er så lite bør man bruke litt tid på å finne temaer som får flest mulig akvarister med, for meg blir det noe enkelt å sette opp Afrika, Asia osv osv, et tema bør være litt spennende dersom man skal ha dette

Ang. størrelsen; det blir en helt annen konkurranse når man øker størrelsen på bildet, det er ant. ikke så mye å diskutere, en helt annen sak er om dette forumet har kapasitet rent teknisk, det vet jeg ingen ting om.

Kommentarer burde være en selvfølge, men den skal være pedagogisk, mye positivt og noe negativt som en evaluering til å øke fotokunnskapen sin. Kommentarene bør som tidligere skrevet , komme under det enkelte bilde, men her kommer også den tekniske biten inn om det er mulig å gjøre dette på dette forumet.

Derfor ønsker jeg en kommentar fra de som driver forumet, ellers så er det liksom ikke så mye å diskutere, dersom ingenting av dette er ønskelig.
Svein

Ang. tema på konkurransen så kan jeg ikke se det så ekskluderende å ha et helt kontinent som tema, alt hva dette kontinentet kan innbefatte av motivområder innenfor hobbyen vår. "Fritt tema" har vi kjørt i starten av AFs korte historie og i sommermånedene. Vi har tenkt at vi har en verdensdel/kontinent annenhver måned og fritt tema annenhver. Vi forsøkte oss med planter en runde. Å velge "saltvann" eller "hagedam" vil være, i mine øyne, ekskluderende i store deler av Akvarienorge. Da de som innehar/har tilgang til dette fotografisk er i et stort mindretall av brukermassen her.

Jeg har liten tro på mer abstrakte eller spesifikke temaer vil øke deltakelsen/bidragene til fotokonkurransen med dagens medlemsmasse på AF.

En økning av bildestørrelsen i px kan kanskje webmaster gi en tilbakemelding på. Jeg ser gjerne en økning her.

Kommentarer til bildene etter endt avstemning, under/til hvert bilde ser jeg på utelukkende som positivt. Støtter dette om dette teknisk lar seg gjøre.


Inaktiv bruker
Flott å se at det er ønskelig med forandringer
Ang. temaet, så er det ikke noe poeng for meg å diskutere dette, jeg konkluderte for meg selv, etter å ha fulgt med på disse konkurransene en god stund, og ja, Afrika er et stort kontinent, men tydeligvis ikke stort nok for å fylle opp denne konkurransen, og da er vi vel tilbake til mitt poeng, hadde vi ikke hatt temaer, ville vi ha fått en vesentlig "skarpere" konkurranse )

Da tror jeg vel at jeg har fått sagt mitt, og som sagt, svært positivt at det kan bli forandringer på vesentlige områder.
Svein
Plussmedlem
Tusen takk til alle for svært gode framlegg til endringar i fotokonken!

Det er mykje verdifullt som er kome fram her, og er samd i svært mykje av det som er sagt.

1) Tema.
Eg ser poenget ditt, Svein, men i dei rundane vi har opent tema, er ofte problemet at for få får vera med. Å ha tema annankvar runde og på den måten ha færre deltakarar opnar kanskje konkurransen for ein del som ellers har problem med å nå opp og koma gjennom nåløyet blant dei 20.
- Ja, den generelle kvaliteten blir kanskje ikkje like bra i temarundane, men det synst eg ikkje gjer noko.

2) Størrelse
Storleiken på bileta i konkurransen vil bli gjort større - 1000x1000. Eg jobbar med ei oppdatering av AF som kjem om ganske kort tid. Eg håpar størrelseendringa i fotokonken kjem med då.

3) Kommentarar
Støttar dette forslaget også, og vil gjerne implementere dette snarast råd. Kjem tilbake til både dette og auka storleik om ikkje lenge. Eg trur det blir før neste fotokonkurranse.

Igjen, takk for innspel! Kom gjerne med fleire! Vi vil absolutt at AF skal halda seg på høgda på alt - ikkje minst fotokonken.
Ang kommentarer til bilder

Jeg er litt skeptisk til dette.
Vil kjempegjerne ha det, men er redd ikke alle kan være konstruktive i kritikken.
Eller at ikke alle tåler kritikk.

Tror vi må tenke igjennom evnt retningslinjer der, og hva man skal godta av kritikk.

Kom gjerne med tanker ang dette
Jeg mener at når man deltar i en offentlig fotokonkurranse, bør man være forberedt på at bildene blir vurdert og kommentert også.
Man kan velge å overse det evt negative eller ta det til seg som konstruktiv kritikk og forsøke å lære noe til neste gang.

Blir kommentarene usaklige og/eller for personlige, får moderatorene heller slette disse.
Saklig kritikk ønskes iallefall velkommen her!
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap