Ancistrus yngel

Hei.
I går kveld la jeg merke til en liten ancistrus yngel i min 60 l. Lette litt til og fant veldig mange ca 0.5 cm lange yngel. Hva skal jeg gjøre med yngelet når de blir større? takker på for for svar €-:
Da kan du legge ut en annonse og selge dem. Foresten, grattis med yngel. Jeg håper mine blir fort litt større og får yngel snart, har et L144 par.
forresten...
vilken størrelse er ancistusene når jeg skal segge dem?
Grattis med ancistrusyngel Jacky! Kan du ikke fortelle om hvor store foreldrene er, hva slags hule du brukte, hva du gjorde for å få dem til å leke osv? Jeg liker alltid og høre hva andre gjør for å få de til å yngle og det er sikikert flere som liker det og. Jeg vet ikke når de er salgsklare, kanskje når de er 1 stor negl lange, men de er ikke det beste levendeforet heller. Selvom mange ciklider osv liker dem er det ofte noen yngel som overlever i pumpa under rot et hvis de bare slipper dem oppi så det er nok ikke mange som kjøper de som levendefôr, og ikke mange som kjøper 1 cm- 2 cm store ancistruser heller vil jeg tro... men håper du klarer å bli kvitt dem, de funker som kosttilskudd for skalarene her
Du bare fortsetter å fôre som vanlig i karet med malletabletter, gjerne slike algetabletter. Gi litt grønnsaker i blant også (en skive agurk eller en skive squash). Pass på å ikke overfôre, de små magene rommer ikke så mye.

Et lurt tips; bruk rom-temperert vann ved vannbytter!
Jeg lærte på den harde måten at Ancistrus-yngel er veldig skjøre overfor brå temperaturendringer. Jeg bare pøste kaldt vann rett fra krana oppi akvariet som vanlig. Slik har jeg alltid tatt vannbyttene.

Og egentlig er det utrolig at det tok meg så lang tid å skjønne hvorfor det alltid rullet rundt en haug døde ancistrus-yngel i sirkulasjonen etter hvert kalde vannbytte....*himler med øya*

PS!
Jeg ble litt overrasket over størrelsen på dine. Da jeg oppdaget yngel første gang, målte jeg en som hang på innsiden av glasset. Målt med tommestokk fra utsiden var den 13 mm. Om dine er knapt halvparten, er de jo veldig små? Eller tok du på øyemål?
Yngelet er vel ca en cm med linjal

Foreldrene er ca 7cm lange og hulen var en mellomstor kalksten fra gran canaria med et hvitt albueskjell (tror jeg). De har ikke kokosnøtten for den har en Kuhli- ål kapret.
Før var alltid hannen i hulen og hunnen har egentlig aldri brydd seg, men en dag bare var det yngel...
Tilfeldig bekjentskap
© Richard Noer
Reklame for plussmedlemskap