Sjenerte snegler?

Fikk tre eplesnegler i går, og ser at de oppfører seg "rart" i forhold til andre eg har hatt tidligere.. De kryper rundt med "lua" trekt godt nedover ørene, og regelrett graver seg ned i sanden... Er det en god grunn for denne oppførselen, eller er det bare fordi de er i ett nytt miljø?

Karet er nyoppstarta, men brukte substrat og filter fra et annet kar. De går i lag med kampfisker og maller.
Kan godt være at dem er vant med at det ikke er helt trygt å stikke hue fram, og derfor går med lua langt ned over ørene.
Opplevde det samme en gang jeg forsøkte med eplesneiler sammen med malawi.
Måtte flytte sneilene ganske fort, og det tok faktisk ett par uker før den turte å stikke hue fram igjen
Om de er redd for antennene sine er jo det forståelig. Men at de graver seg ned?
Det er helt vanlig at eplesnegler graver seg litt ned. Hvorfor de gjør det vet jeg ikke men har sett eplesnegler gjøre dette i kar uten agressiv fisk.
Har hatt snegler siden eg starta med akvarium for tre år siden, men aldri sett denne oppførselen før. Men om dere sier det er normalt så er det vel det
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap