Malawikar

Inaktiv bruker
Har bestilt et nytt kar på 420ltr, som skal settes opp som malawibiotop. Er det noen som har noen gode råd eller erfaring om vilken sand som er best å bruke. og eventuelt hvor dyp sannen bør være?
Det beste er fin sand, ideelt sett en med runde korn. Biltemasanden er bra og billig, alternativt rådasand. Det finnes og hvit sand som blir brukt en del i malawikar. Det betyr nok lite for fiskene hvilken type du velger medmindre du skal ha sandsilende arter. Hvis du bruker biltemsanden kan det vere en fordel å ha et relativt tynt lag, for å ungå at sanden pakker seg.
Malawi
Hei!
Ser at du er ivrig Malawi holder. Jeg er helt fersk med dette og har kjøpt meg et brukt 720l akvarium med Malawifisker. Jeg vet ikke hvilke sorter jeg har unntatt de gule. Kan du hjelpe. Ellers har jeg hatt hvitprikksyken etter at jeg kjøpte noen større Malawifisker. Jeg har nå kjørt medisin i 5 dager ichthyo medik fra prodac. Jeg har kjørt pumpa om natta. Det er fremdeles noen prikker på 2-3 fisker. Skal jeg fortsette behandlingen?
Takk for svar!!
Inaktiv bruker
Mange takk for informativt svar.
Inaktiv bruker
Re
Har selv hatt prikkesyken i et 100ltr hvor det går palett og sommerfuglsiclider. Har kjørt kur i syv dager, så ser ut som jeg er kvitt styggdommen nå.
Takk for svar. Da får jeg holde på litt til.
Det er veldig dårlig med utvalg av Malawi fisker her. Kan noen fortelle hvor det er best utvalg til salgs?
Sjekk side til Krizoo.no. De sender fisk. Skaffer det meste.
Tilfeldig bekjentskap
© amanda c nagell
Reklame for plussmedlemskap