- Hjem
- Forum
- Maller - L-maller/sugemaller
- Hvilken synodontis er dette?
Hvilken synodontis er dette?
Hei, jeg er relativt fersk i akvarium-gamet.
Har drevet med akvarium i snart 4 mnd, har gått fra 63 l, til 90 l, og nå har jeg en 248 l. I tillegg er 63 litern halvfullt med brakkvann, noen molly, en øreål og en slamkryper.
Det jeg lurer er hvilken synodontis er det jeg har skaffet meg. De i butikken visste ikke hva slags fisk det var i det hele tatt...
![[External Image] [External Image]](null)
Den har slike tråder ut fra ryggfinnen.. Ellers ligner den jo litt på ei ryggsvømmemalle. men er større. Den er ca 12-13cm nå...
Har drevet med akvarium i snart 4 mnd, har gått fra 63 l, til 90 l, og nå har jeg en 248 l. I tillegg er 63 litern halvfullt med brakkvann, noen molly, en øreål og en slamkryper.
Det jeg lurer er hvilken synodontis er det jeg har skaffet meg. De i butikken visste ikke hva slags fisk det var i det hele tatt...
Den har slike tråder ut fra ryggfinnen.. Ellers ligner den jo litt på ei ryggsvømmemalle. men er større. Den er ca 12-13cm nå...
Postet 19.09.06 kl 09:22
Synodontis nigromaculatus :)
Heisann, Hans Erik !!
Jeg tenker du vil ha et raskt svar
Etter litt leting og bildesammenligning har jeg kommet fram til at det sannsynligvis er Synodontis Nigromaculatus som du har kjøpt deg !!
Mvh Maren =))
Jeg tenker du vil ha et raskt svar
Etter litt leting og bildesammenligning har jeg kommet fram til at det sannsynligvis er Synodontis Nigromaculatus som du har kjøpt deg !!
Mvh Maren =))
Postet 19.09.06 kl 09:41
Postet 19.09.06 kl 09:46
Kan det være denne Synodontisen ??
Heisann !!
Nå "tror" jeg at jeg har funnet riktig Synodontis-art =)
Synodontis eupterus
Mallen kalles også for "Høyfinnet ryggsvømmermalle".
Hvis jeg tar feil nå så får du bare kjefte på meg
Mvh Maren =))
Nå "tror" jeg at jeg har funnet riktig Synodontis-art =)
Synodontis eupterus
Mallen kalles også for "Høyfinnet ryggsvømmermalle".
Hvis jeg tar feil nå så får du bare kjefte på meg
Mvh Maren =))
Postet 22.09.06 kl 01:18
Postet 25.09.06 kl 09:09
Inaktiv bruker

akvafreakHeisann !! Nå "tror" jeg at jeg har funnet riktig Synodontis-art =) [URLBLOCK1] Mallen kalles også for "Høyfinnet ryggsvømmermalle". Hvis jeg tar feil nå så får du bare kjefte på meg ;) Mvh Maren =))
Har en på 12-13cm flyende rundt her i karet.
Noe sjenert på dagtid men 5sec. etter at lyset er slått av og moonlight er slått på så kommer "monsteret" fram
Og ja ligner veldig på en "ryggsvømmer"
Postet 25.09.06 kl 11:29
Postet 25.09.06 kl 12:01
Postet 25.09.06 kl 20:31
Inaktiv bruker

Hans Erik VikestadMin er til tider ikke sjenert, noen ganger svømmer han(eller hun) rundt uforstyrret på dagtid og... Ha ei sjokolademalle som derimot nesten alsri er synlig på dagtid.. Hva mener du med "moonlight"?
Med det menes...moonlight/månelys(t)
Gadd ikke lage noe i første omgang så jeg kjøpte ett kit herfra:
http://www.thelebos.com/main/cgi-bin/moonlights.cgi
Den med 2 dioder.
Før dere alle andre tar helt av med hvor dyrt det er,hvor mye billigere der er å sette sammen no ræl fra clas ohlson osv osv,så har jeg faktisk råd til det
Står foresten i 170L
Skal lage ett til 112L her også.
Jo...Det slår seg på 30min før hovedlyset slår seg av og står på i 3 timer.
Da får man jo sett litt av hva som foregår oppi der på kvelden.
Dekorativt også.
/jan
Postet 25.09.06 kl 21:05