Pakistanbotia eller polkadotbotia?

Jeg har to botiaer, og har lyst til å gjøre gruppen større, men er i tvil om hva slags botia jeg egentlig har!

De likner på Pakistanbotia:

-men bare på blidet som kommer opp på linken, mindre på de andre. Mønsteret er som den på bildet, blå flekker i det sorte mønsteret, men på siden av fisken går det en sort stripe som binder mønsteret sammen. Det er det eneste synlige som skiller mine fra å være identisk av utseende med den på bildet...

Men så likner de på polka-dot botia også:

Denne har stripen langs siden som binder mønsteret sammen. Men kroppsformen er mer identisk med pakistanbotia.

I butikkene synes jeg aldri jeg finner noen som er like nok til at jeg tør satse på at det er rett type. -Og mine står aldri i ro lenge nok til at jeg får tatt et klart bilde av de jeg kan legge ut her for identifikasjon...

Noen som kan hjelpe med med noen sikre tegn å gå etter?

-Ellers skal jeg ta frem kameraet igjen i kveld og VIRKELIG prøve å få noen skarpe bilder av de to rakkarene!

Maren
Her er bilde av botiaen!
Nå har jeg tatt sikkert hundre bilder, og dette er det stakkarslige resultatet jeg sitter igjen med...

Disse fiskene ligger jo aldri i ro!

Håper noen kan gjøre en sikker identifikasjon ut fra bildet!

Hei, Maren i Bergen

Det er en nok Polka-dot botia du har i karet ditt

Mvh Maren i Haugesund =))
Hihi, MC vi svarte nesten samtidig i denne tråden
Jepp =) Det kalles tankeoverføring, MC
Takk skal dere ha, Mc Darup og Maren i Haugesund!
Da blir det snart flere polkadotter på meg!

Det er forresten blitt flere fisk på meg allerede! -Satt akkurat og kikket inn i det lille akvariet der jeg har et par med apistogramma velifera, og der svømmer det jammen rundt minst to små yngel, gitt! Ørsmå, som samdkorn med hale. Gumler i seg microorm. Spennende!

Litt utenfor tema, men er bare SÅ stolt!

Maren
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap