Sending av fisk!
Er det noen som har erfaring med sending av fisk pr post? Jeg ser det er mange som vil at folk skal sende som om det er en vanlig ting. Jeg har personlig ingen erfaring med sending av fisk og det hadde vært greit om noen kunne gi litt info om det. Vet de sender fra noen dyrebutikker bla Jan Holt, men det koster jo ca400kr pr sendinger så da må man jo handle mye for at det skal hjelpe. Jeg tror ikke jeg ville sendt noen av mine fisker uten at de kommer frem bare noen timer senere.
Postet 22.09.06 kl 12:19
Sending av fisk med posten er desverre blitt forbudt.
Les mer om dette i denne tråden.
Les mer om dette i denne tråden.
Postet 22.09.06 kl 12:39
Postet 22.09.06 kl 12:40
Postet 22.09.06 kl 12:44
Postet 22.09.06 kl 22:54
Frank Angell[QUOTE=Bettina]Ok, nå var godeste Frank litt sjappere enn meg ;o) men er kanskje like greit at fisk ikke sendes! Vet jo ikke hva slags behandling pakken får heller..
Tror egentlig ikke at du vil vite hvordan pakkene behandles heller For den behandlingen er ikke akkurat skånsom..
Jo, jeg kan tenke meg hvordan pakkene behandles, mamma har jobbet i posten i mange år, så jeg har hørt litt av hvert!! Så jeg er nok enig at skånsom sending over en natt blir det ikke.
Postet 22.09.06 kl 23:09
Har sendt noen pakker nå med ekspress over natt, hittil har ingen daua ved ankomst. Må også legge til at jeg bruker rein oksygen oppi, det skal ikke mye oksygen til før de klarer seg veldig lenge.
Har også sjekka opp en del sendings metoder, og det er jammen ikke lett.
Flyfrakt beregnet for akvariefisk er nok den beste måten og mest riktige måten, problemet dukker først opp når man skal bestille og forhøre om pris. Det koster ganske så mye, men er man mange som bestiller samtidig så kan dette lønne seg.
Buss, jeg har sjekka opp med mange buss selskaper, under de bussene har de et oppvarmet rom, men de mener at de ikke vil bruke den. Dette rommet hadde vært ideelt for frakt av fisk, men desverre så er det noe som heter lover og regler ved frakt av levende dyr og dette kreves tillatelse av myndigheter..og bla bla bla....så dette er grunnen til at bussene ikke vil ta med fisk (levende dyr)
Ja, jeg har sendt med bussen et par ganger, men da kjente motaker bussjåføren, så det gikk greit på den måten.
Transport byrå, DHL, Linjegods, Nor Cargo..osv
Disse var heller ikke så gærn på pris, men så fort jeg nevnte at det var levende fisk, så ble det plutselg meget vanskelig...og grunnen til dette er at det er fortsatt de samme lover og regler som ved buss metoden..
Så jeg har kommet fram til at hvis man skal ha fisk, så er man nødt til å sende med fly (kostbart), ekspress over natt (litt risikabelt) eller noen kjente som skal den veien pakken skal til.
Pass på at om du avtaler med noen om å sende fisk til deg, om det er privat eller butikk, så gjør avtaler om at du slipper å betale for dø fisk ved ankomst
Har også sjekka opp en del sendings metoder, og det er jammen ikke lett.
Flyfrakt beregnet for akvariefisk er nok den beste måten og mest riktige måten, problemet dukker først opp når man skal bestille og forhøre om pris. Det koster ganske så mye, men er man mange som bestiller samtidig så kan dette lønne seg.
Buss, jeg har sjekka opp med mange buss selskaper, under de bussene har de et oppvarmet rom, men de mener at de ikke vil bruke den. Dette rommet hadde vært ideelt for frakt av fisk, men desverre så er det noe som heter lover og regler ved frakt av levende dyr og dette kreves tillatelse av myndigheter..og bla bla bla....så dette er grunnen til at bussene ikke vil ta med fisk (levende dyr)
Ja, jeg har sendt med bussen et par ganger, men da kjente motaker bussjåføren, så det gikk greit på den måten.
Transport byrå, DHL, Linjegods, Nor Cargo..osv
Disse var heller ikke så gærn på pris, men så fort jeg nevnte at det var levende fisk, så ble det plutselg meget vanskelig...og grunnen til dette er at det er fortsatt de samme lover og regler som ved buss metoden..
Så jeg har kommet fram til at hvis man skal ha fisk, så er man nødt til å sende med fly (kostbart), ekspress over natt (litt risikabelt) eller noen kjente som skal den veien pakken skal til.
Pass på at om du avtaler med noen om å sende fisk til deg, om det er privat eller butikk, så gjør avtaler om at du slipper å betale for dø fisk ved ankomst
Postet 23.09.06 kl 01:01
Endret: 23.09.06 kl 01:02
ikke lønne seg!
Ja da kan jeg skrin legge det for godt egentlig. Det vil ikke lønne seg for meg å sende rundt fisk til 20kr stk eller å få tilsendt! Butikker og fisk er det nok av i krsand!
Men takk for alle svar!
Men takk for alle svar!
Postet 23.09.06 kl 10:52