Problemsnegler

Jeg har fått ALTFOR mange snegler i akvariet.
Jeg har Malaysiske sandsnegler, de er velkomne.
Men de sneglene som følger med planter er det for mange av.
En klarer ikke plukke dem bort like fort som de yngler.
Noen som har tips?
Det er et 67 liters kar, og jeg har hatt det et par mnd tenker jeg!
Prakt botia!
Kjøp et par-tre prakt botia! Disse kan du ha til sneglene er borte og levere dem tilbake eller ha dem så lenge du vil. Vet ikke hvordan de er mot sand sneglene dine, men de er veldig veldig effektive på vanlige snegler!
Inaktiv bruker
Hvilke negative resultater har du fått i ditt akvarie ettersom du kaller de for "problemsnegler"?

Svein
takk for svar!
Er det med de sandsneglene jeg ikke var sikker på å kjøpe den fisken. Men de er jo fine da!

Og sneglene ødelegger plantene, derfor jeg kaller de problemsnegler. Ikke er de pene heller.
Isolere
Du kan prøve å isolere noe sand snegler i et 10-12 liters akvarium mens du behandler med prakt botia så er du sikker på å ikke miste den stammen du har av sand snegler. Er det mye forskjell på str på sand og pest sneglene? 12 litersakvarie finner du på www.netthandelen.no, der kan du få de så billige som 70kr! Oppi der er det alt du trenger så det er bare kjøre på, du kan jo også bruke ei pumpe og ei bøtte.
Inaktiv bruker
bemyself
Og sneglene ødelegger plantene, derfor jeg kaller de problemsnegler. Ikke er de pene heller.

) Om 30 år, når du har blitt en riktig akvarieveteran, da vil du kalle disse "stygge" sneglene for et vakkert individ, og da vil du kalle dem for et nyttedyr som du ikke kan være foruten,,,,,,,,,, dersom du ikke driver med aquascaping ol.

Inntil da, plukk på harde livet, bruk en sneilefanger, eller en praktbotia.
Good luck
Svein
Jeg har to dvergbotia til salg. Disse tømte hele akvariet mitt for slike snegler.

[External Image]
Hei
Hva skal du ha for de Praktbotiane?
Jeg er interessert.
Jeg tror de Malaysiske sneglene er 2 cm, eller noe, så tror de får være i fred. men redd at yngel ikke får være det, men den sjansen tar jeg
Kan også ta ut de store sneglene, så det bør gå bra!

Men når de evt. har spist opp sneglene, hva spiser prakt Botia da? Så de ikke dør ut.

Vennlig hilsen Bemyself!
Kjøp og salg får dere enten ta under nettopp kjøp og salg, eller som e-post direkte mellom dere
Sorry, Frank!! Tenkte ikke over det! he he! Men skal huske på det til en annen gang. ;o) tji hi !
Tilfeldig bekjentskap
© Christian Alfredsson
Reklame for plussmedlemskap