- Hjem
- Forum
- Andre fisker
- Corydoras vs discus
Corydoras vs discus
Har satt opp et nytt 540L kar i dag(jippppppi!) Satt å surfet litt på nette her og kom over corydoras..Har tenkt å ha dette i karet men er litt usiker på hvilken enda..Vil ikke ha noe kjedelige greier,men noe utenom det vanlige..Er det noen som har forslag til hvordan corydoras jeg kan ha med discusene..
Postet 22.09.06 kl 21:32
Endret: 23.09.06 kl 21:25
Postet 22.09.06 kl 21:50
Postet 22.09.06 kl 22:02
Postet 22.09.06 kl 22:12
Postet 22.09.06 kl 22:15
Har selv C. Metae sammen med mine diskus, og er stråldende fornøyd med stimen min.
Gode på å ete restefor, holder fint sammen, og etter min smak er dem også utrolig vakre Hva mer er å kreve ?
Gode på å ete restefor, holder fint sammen, og etter min smak er dem også utrolig vakre Hva mer er å kreve ?
Postet 22.09.06 kl 22:19
Corydoras sterbai er en art som trives godt (i lengden) med så varmt vann som diskus skal ha. Se f.eks. info hos PlanetCatfish.
Corydoras panda er f.eks. et dårlig valg egentlig, da disse ikke setter pris på så varmt vann over tid. I tillegg er dette en av de Corydorasene som faktisk setter pris på ph som ikke er særlig under 7, men rundt nøytralt og til og med litt over 7 (opptil 7.5).
Den er altså ikke førstevalget jeg ville hatt mht Corydoras-kompanjonger til diskuskaret
Corydoras panda er f.eks. et dårlig valg egentlig, da disse ikke setter pris på så varmt vann over tid. I tillegg er dette en av de Corydorasene som faktisk setter pris på ph som ikke er særlig under 7, men rundt nøytralt og til og med litt over 7 (opptil 7.5).
Den er altså ikke førstevalget jeg ville hatt mht Corydoras-kompanjonger til diskuskaret
Postet 23.09.06 kl 03:34
Endret: 23.09.06 kl 03:45
Jeg har forsøkt med følgende arter:
- Sterbai, vellykket tåler tempen godt
- Panda, går fint i starten så blir de bare borte
- Trilineanus, vellykket tåler tempen godt
- Julii, går fint i starten så blir de bare borte
Tror nok jeg ville ha gått for en solid flokk med Sterbai. Disse klarer seg godt i tempen samt at de blir litt store og dermed tør stikke nesen frem for å finne for. De andre Corydorasene jeg har hatt i karret har holdt seg litt tilbaketrukket.
Postet 23.09.06 kl 10:18
Postet 23.09.06 kl 20:05