VF Discus - Treerbandens import

Da var den store kvelden her og det var ikke en lite spent Geir i lag med bandens andre utskremte medarbeider som stilte på flyplassen for å hente to kolli med VF Discus.

Nils var ikke sen med å få opp lokket på den første kassen. Discusen skal gå i karantene i rakket til han Nils.

[External Image]

Dæven, dette er ren julekvelden Nahmunda Blå. Får frysninger på rykken når jeg ser skjønnheten i VF Discus. VF kontra oppdrett-diskusjonen er for meg uforståelig.

[External Image]

Hva med de Grønne RSG Tefe. Kan det bli bedre?

[External Image]

[External Image]

[External Image]

Et med både grønn og blå

[External Image]

Skal bli spennende og se når de har fått gått seg til slik at finnene sprer seg skikkelig ut. Slitte finner og stresset fisk gir ikke de beste bildene.

Det var noen som var skikkelig slitne så vi får håpe at de står han av.

Så får jeg og Nils hilse til bandens tredje medlem Bengt og si at nå er fiskene fordelt. Det kommer vel ikke som noe sjokk når jeg sier at du tapte loddtrekkningen

Her sitter jeg på Lillehamer, jobber å sliter. mens dere får all moroa Loddtrekkningen? Slikt skal vel gjøres med Politiet til stede
Gratulerer med masse flott fisk.
Amen.
Kai Hansen
Gratulerer med masse flott fisk. Amen.

Helt amen er det nå ikke, men det ordner seg
Hei Geir,
Hvor tok dere de fra, ble det danmark !!
Har du noen nye bilder, Geir, nå som de har fått roet seg et par dager?

Må nok vente litt på bilder siden de står i karantene borte hos Nils. Skal nok fylle opp med bilder de nærmeste dagene.
hvor blir bildene og rapportene av?

Som du sikkert skjønner så er ikke dette eventyret helt avsluttet ennå. Vi gikk på en real smell, men nye fisker er rundt hjørnet. Vi kommer tilbake med en fyldig rapport når alt er klart.

Da var det dags for å få erstattet de fiskene som strøk med etter forrige forsendelse. Denne gangen ser det hele meeget bedre ut. Fokk knipset noen kjappe bilder før seg lot tussmørke senke seg i karret slik at discusen får luftet seg ut i rolige omgivelser.

Det gikk ikke helt smertefritt denne gangen heller, men det var kun en DOA

Her er bilder fra flokken
Utrolig lekre! Hva slags typer er de? Krysser fingrene godt denne gangen Gratulerer med god "fangst" hehe.

De er Tefe "Red Spotted Green"
Det er vel denne som har blitt klassifisert som en egen art under navnet Symphysodon tarzoo?

Det er korrekt, dette er Symphysodon Tarzoo. Disse kan enklest identifiseres med røde prikker på kropp og analfinne.
Igjen sitter jeg på Lillestrøm i jobb samenheng med en god dose GT, og kan ikke annet en og like det jeg ser av bildene. Måtte lykken stå oss bi denne gangen. PS, ingen skal fordele fisk før jeg har landet i Tromsø.
Bengt Fossli
PS, ingen skal fordele fisk før jeg har landet i Tromsø.

Litt for sent ute igjen. Den øverste ble nok din igjen, dessverre. Men det er en meget fin DOA!
Tilfeldig bekjentskap
© Ingolf Steffensen
Reklame for plussmedlemskap