kan noen svare på hvor mange mm(cm) en guppy, eller platy blir når de er gravide?

hadde vært flott om noen visste sånn cirka hvor mange millimeter, eller centimeter en guppy eller platy må bli, før en er sikker på at den er gravid. platyen min(en av de 10) har vært litt tjukk en periode nå, men ikke blitt tykkere, og jeg kjøpte tre guppy, i det nye lille-karet i går. og der er den ene dama på ca. 7mm tykk, sett forfra ønsker meg vanvittig yngel

takker og bukker for alle svar
Får svart flekk...
Når en levendefødende fisk er gravid får de en svart flekk ved *unnskyld språket* rompehølet. Hvis noen av hunnene dine har det, er det en sjanse for at du får yngel, tar ca. 4 uker
jippi har en stoor flekk. men tror det ikke tar fult fire uker,den er jo ganske feit fra før nå ble jeg glad
Grattis!
Hehe... Da er det bare å gratulere! Pass godt på henne, nyfødte unger kan fort bli til et måltid...
Snuffeline
Når en levendefødende fisk er gravid får de en svart flekk ved *unnskyld språket* rompehølet. Hvis noen av hunnene dine har det, er det en sjanse for at du får yngel, tar ca. 4 uker :)

Dette er så bra her inne, der fikk jeg svar på noe jeg også lurte på

Har ikke hatt guppy på noen år, men har tre nå.
Og hun ene er temmelig svær!

Tipper hun da er fødeklar om en ukes tid.
men jeg har bare to passelige planter oppi der, og noen "bebiplanter" som er under oppvoksing, kan man si. men hu i butikken sa at det er de beste planten til yngel, så det går sikkert bra, håper jeg. men problemet nå er ventetiden. kansje de kommer i høstferien håper det forresten, vennina mi fikk akkyrat yngel, mens vi var på skolen. når hu kom hjem så hun at platyen, eller sverddrageren hadde blitt litt tynnere. og etter det så hun hveertfall fem yngel. ååå, det var morro. hun ringte, så jeg spurtet opp til henne, og så en av ynglene. da ble jeg enda mer gira på å få yngel men hun har hatt akvarium i 4 årm, og aldri fått yngel, jeg har hatt kar i 1 år, og fått en platyyngel. den er faktisk ikke voksen enda, og den ble født i fjor, oktober.
Jeg hadde en platy en gang som ble født oppi akvariet mitt, men jeg hadde ikke merket at moren var gravid, eller sett noe yngel, så alle var blitt mat bortsett fra denne ene Han vokste opp og ble litt interessert i "stemoren" sin, og de fikk seriøst 1 kull med yngel hver måned!!

Ble skikkelig sliten av å fange opp all yngelen osv, så jeg blåste til slutt i det og tenkte at de som overlever, de får leve, og de som ikke gjør det får stryke med. Så da var det 2 stykker som overlevde "survivial of the fittest".

Leste forresten et sted at en hunn kan oppbevare nok sperm i seg til å få opptil 10 kull av "en omgang"...

Lykke til!
*unnskyld språket* rompehølet.

¤ler¤ Det er godt noen får det sagt! Sorry er litt trøtt..Datt nesten av stolen da jeg leste det.. (14iss humoren lever enda)
Hehe... Litt vanskelig å sette ord på det ja, de bruker det jo til alt :P
(Sorry... )
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap