Rokke i akvarium (side 5)

Må innrømme at jeg har veeeeldig lyst på rokker. Trenger bare et litt stort akvarium til formålet.

Bør nok kjøpe meg et par bøker også for enda mer inspirasjon. Kløen blir ikke akkurat mindre av å se dine fisk Eika

Hold oss oppdatert
Håvard Støre Andresen
Må innrømme at jeg har veeeeldig lyst på rokker. Trenger bare et litt stort akvarium til formålet. Bør nok kjøpe meg et par bøker også for enda mer inspirasjon. Kløen blir ikke akkurat mindre av å se dine fisk Eika;) Hold oss oppdatert:)


har ikke du ett kar som har grunnflate på 200x100cm eller missforsto jeg i den andre rokke tråden ?

de fleste rokkeoppdrett har skjedd i kar på den størlsen der

prøver og holde tråden så oppdatert som muligt til enhver tid gjør alt i min makt for og insprere andre til og kjøpe seg rokker sånn atte jeg har noen og diskutere rokker med

hvis dere vil lære enda mer om rokker så anbefaler jeg MFK og flat-fish
det finnes faktisk rokker som ikke er levendefødere å.. den norske rokka legger tydeligvis egg

egg her

hadde vært morsomt og fått tak i ett egg eller 2 og prøvd seg på norske rokker
Eika
det finnes faktisk rokker som ikke er levendefødere å.. den norske rokka legger tydeligvis egg [URLBLOCK1]


Åja det er det! Disse eggene finner du drivende i land når de er klekt, samme som hai egg osv. Mang haier er også levende fødere så det er ikke synonymt med familiene tydeligvis.
Alexander Severinsen
[QUOTE=Eika]det finnes faktisk rokker som ikke er levendefødere å.. den norske rokka legger tydeligvis egg [URLBLOCK1]


Åja det er det! Disse eggene finner du drivende i land når de er klekt, samme som hai egg osv. Mang haier er også levende fødere så det er ikke synonymt med familiene tydeligvis.

da må jeg få noen dykkere til og finne ett egg til meg 1000kr til den som skaffer meg ett egg og 150litervann fra samme stedet som egget var til sommern
det er jo salt vann da! ikke så mange norske ferskvanns rokker tror jeg, hvertfall ikke her i søgne elvene!
Alexander Severinsen
det er jo salt vann da! ikke så mange norske ferskvanns rokker tror jeg, hvertfall ikke her i søgne elvene!


det vet jeg.. hadde nok skaffa meg en skummer og ett kjøleanlegg til 375'n da
Eika
[QUOTE=Alexander Severinsen]det er jo salt vann da! ikke så mange norske ferskvanns rokker tror jeg, hvertfall ikke her i søgne elvene!


det vet jeg.. hadde nok skaffa meg en skummer og ett kjøleanlegg til 375'n da

Sist jeg var på jan holt lå det et i et akvarie der! holdt på å klekke! var full bevegelse inne det! var veldig tøfft det!

Kan få en kompis til å ta med noen rokker hjem til deg! han får mange forskjellige typer i trålen! Jeg har vært med han mange ganger og det er faen med mange rare skater/rokker og muse hai og gudene vet hva. sikkert ikke lett å holde de i akvarie men. hvordan går det med byggingen?
konge

har skrudd på bilen til en kamerat hele helga så har ikke fått bygd men i morra blir det bygging av sump
Eika
konge :D har skrudd på bilen til en kamerat hele helga så har ikke fått bygd men i morra blir det bygging av sump
ja jeg skal bruke de platene dine når jeg skal bygge! vist ikke jeg bare plaster med polyester på finer. Men først så må jeg få kjøpt meg hus! hehe
det er konge og ha 2 marker i handa så kommer begge rokkeme og spiser av handa de samtidigt

skal bli morro og få bygd.. gleder meg til den dagen jeg ser 3-4 rokker i det store karet og seff 2 arowanaer på toppen av vannet
Enjoy den største er hannen, den er ca 15cm over disken men er skikkelig feit men hua er bare 12-13cm over disken og er litt tynn nå men det tar ikke lange tia føre hu er feita opp

ser ut som de finner tonen og atte det er mulighet for lek seinere

<embed width="430" height="355" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" src="http://s17.photobucket.com/player.swf?file=http://vid17.photobucket.com/albums/b71/jarleeika/MOV00026.flv"></embed>

er filma med mobil så ikke klag på kvaliteten
Eika
det er konge og ha 2 marker i handa så kommer begge rokkeme og spiser av handa de samtidigt :D skal bli morro og få bygd.. gleder meg til den dagen jeg ser 3-4 rokker i det store karet :D og seff 2 arowanaer på toppen av vannet


Ja jeg gleder meg som bare det til fredag! så skal jeg tå å prøve stikke meg litt med brodden dems for å se om det "røkker" sånn som du tror
Eika
er filma med mobil så ikke klag på kvaliteten


Kan ta med film kameraet og filme dem litt vist du vil? Så kan vi glede oss over dem alle mann!
det er bare og ta med seg kamera da kan folk få se hvem som virkelig er kongen i akvarie
Eika
det er bare og ta med seg kamera :D da kan folk få se hvem som virkelig er kongen i akvarie :D


hehe. Ja vi skulle hatt oss et sted her på AF til å legge opp film snutter! malawithomas har filmet noen veldig bra malawi filmer! Og det er ikkert mange fler som har filmet noen gode film snutter. Du får ta å starte en tråd på det du!
Eika
Enjoy :D den største er hannen, den er ca 15cm over disken men er skikkelig feit men hua er bare 12-13cm over disken og er litt tynn nå men det tar ikke lange tia føre hu er feita opp :D ser ut som de finner tonen og atte det er mulighet for lek seinere :D

Du må ikke finne på å la de leke Jarle. Da er det stor fare for at hunnen blir skadet.
Hunnen bør være noe større enn hannen for at det skal gå bra.
siden jeg nesten ikke har tid til akvarium mer så VURDERER jeg og selge de for 3000kr til rett person.. så hvis noen er intresert så si fra hvor stort kar dere har og åssen fisk dere har i det karet disse skal gå
Hvorfor har du nesten ikke tid til akvarium mer?
bil bil og enda mer bil.. vil ha meg en banebil med 500hk+ til sommern så da blir det til atte jeg "flytter" inn i garasjen i vinter

akvariehobbyen blir lagt på is en stund da bilhobbyen krever mer tid og penger enn jeg har
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap