Rokke i akvarium (side 7)

Mine rokker har det knall bra, vokser som bare det...
Har 2 stk.(hun og han)Motoro i en 720liter. (de vokser snart ut av denne,da skal jeg anskaffe et mye større kar...)
Får mat 6-8 ganger hver dag..
Bytter 50% vann 2 ganger i uken...
Så man kan jo si at de får litt ekstra stell,men det er det verdt..
Utrolig fasinerende fisker, anbefalles på det sterkeste..
Er rokker levendefødere? :O
Malin.P
Er rokker levendefødere? :O


Jepp! Og i engelskspråklige land kalles ungene til rokkene for "pups" -
altså valper

De blir født fiks ferdige som små-rokker. Hunnen går gravid med dem, og føder et lite antall unger bare (husker ikke hvor mange, men det er få). Og med den flate kroppsformen rokker har, får gravide hunner en kledelig kul

Det finnes en nettside laget av en fyr i Nederland som holder rokker. Han har en engelskspråklig versjon av sidene sine også, og har lagt ut både bilder og videosnutter. Det var sykt fascinerende å se en rokke føde levende unger på video!
hehee...
Men en sånn rocke drepte en mann med halen sin..

Når angreper de med giften og hva er det som egentlig kan skje med de ''pårørende'' ? Syns det er spennende å høre litt om det ^^

- ~~ Marie ~~
Tha guppy girl
Men en sånn rocke drepte en mann med halen sin..
Nei, det var ikke en slik rokke som drepte en mann (rettere sagt; det er flere som er drept av slike). Det finnes en rekke rokker, noen skumle, de fleste harmløse.
jeg klarte desverre og ta livet av rokkene mine :/ for lite hjemme og for lite vannskifte og plutselig ett stort vannskifte og forandring på PH'n tokk knekken på de

men åssen går det med rokkene til folket her inne?

må si jeg savner rokky og rokkeline for det var noen virkelig fine fisker som var håndtamme og jeg kunne sitte forann akvarie mange timer og se på de men synd de er såpass krevende eller så skulle jeg gjerne hatt rokker igjen nå men får heller ta rokkene seinere når jeg har fått slått meg til ro
Lunsj
Her blir en ca 10cm stor Koi lunsj for en rokke. Jeg er faltisk usikker på hvilken art det er.
Dette var null sak for rokka å ta, men den brukte litt tid på å få ned allt.

Bildet er desverra tatt med et dårlig mobilcam, men det sier vel litt.

E
har ikke godt av og se sånne bilder.. eller denne tråden i det hele tatt for jeg blir bare sugen på rokker igjen

alt blir lissom så kjedeligt etter og hatt rokker en liten stund som spiser rett av handa og som kommer og legger seg oppå handa og "koser"

jeg har ikke turt og se på de første sidene i tråden her.. for hvis jeg ser bilder eller film av rokkene jeg hadde så MÅ jeg bare ha rokker igjen
Fikk ilustrert vitenskap i posten i dag. der var det en stor artikkel om saltvannsrokker. viste ett bilde av en rokke som fødet, og under sto det at det var en av få gangene en rokke har fødet i akvarie.


Mvh: PK
Gammel tråd dette...
Mye feil info ute og går gitt...
Det du leste gjaldt kansje for den bestemte arten det stod om?
Det finnes maaaaange arter rokker. Og det skal skilles grundig mellom ferskvann og saltvanns rokker.
Mit P.Motoro par fra Peru, er en ferskvanns art. De drettes uten problemer i mange land. På grunn av prisen og vanskelighets graden er det får her i skandinavia som har disse. Hunnen min er antakelig drektig nå, og da blir jeg forhåpentligvis den første i Skandinavia til å få til dette, så vidt jeg vet.
Men det er ikke noe kunst stykke, om man har forholdene og plassen til det.
ok, det var saltvannsrokke i den artikkelen
lykke til med oppdrettet da

MVH: PK
Tenkte å begynne med en vanlig rokka nå. senere kanskje bestille inn rokka leopoldi når jeg får mer erfaring om disse. Men da vil det koste meg 15 k selv om jeg jobber i dyrebutikk.
Har nå Arowana Jardini. Tenkte meg Asiatisk red chili eller golden når jeg får råd. Det blir nok en god stund til. Skal bestille inn 1 vanlig rokka, 2 arowana og 5 tigerfisk. Det er mange fisker som blir store så jeg har lyst på. Men har ikke plass til alle:/ Jeg skal nok kose meg med de fiskene jeg får i mens jeg får i meg erfaring og rokka.
Vet at tråden er gammel., men håper på noen har god erfaring som kan tipse meg litt=)?

Mvh
W.Vagle
Hva legger du i vanlig Rokke?
Finnes maaange arter, og ingen er vel spesiellt vanlige....
Men regner med at det er P.Motoro du sikter til.
Ta en titt her.

Motoro
Jeg har to motoroer som jeg kjøpte like før klassebursdagsbesøket mitt.
Tengte jeg måtte ha litt underholdning til festen.
De har levd i tre uker nå, de ser ikke ut til å være så mye sammen.
Jeg har dem i et 300liters kar så jeg må selge dem når de blir så store at de kan være i karet lenger. Jeg har dem sammen med Discus og masse småfisk (ser ikke ut som noen forsvinner). Jeg hadde ni kardinal tetraer, først forsvant det en for vær natt, men det stoppet heldigvis etter to døgn (nå har jeg syv).
Jeg begynte med akvariehobbien da jeg var åtte år. Nå har jeg hatt akvarium i to år å liker det ekstremt godt. Jeg begynte med et 110liters kar å hadde det i ett og et halvt år da kjøpte jeg et 300liters kar. Jeg kjøpte motoroene og fikk noen advarsler om pigen de har på halen, de sa at det gjorde vondt å bli stokket, men når jeg kommer hjem leser jeg selvfølgeli at det gjør veldig vondt å bli stokket og at du må på sykehuset med en gang du blir stokket, så jeg må være veldig forsiktig.
De slipper jo selvfølgelig piggen etter 3-6 måneder, og på mine rokker ser det ut som de har to pigger så de kommer nokk til å slippe piggen snart.
Sellom de er farlige er jeg blitt veldig glade i dem, jeg føler som om de er barna mine.
Men bare ett spørsmål, jeg lest en metode som man kan bruke hvis man hvill se kjønnene til rokkene men fins det flere metoder?, Det er bare greit å vite hvilket kjønn rokkene er.
Bork Johnsen
Men bare ett spørsmål, jeg lest en metode som man kan bruke hvis man hvill se kjønnene til rokkene men fins det flere metoder?, Det er bare greit å vite hvilket kjønn rokkene er.


Hannen har to ytre genitaler. Disse strekker seg nærmest ut fra hver av de to finnene de har ved bekkenet, på undersiden av rokka.
Unskyld men jeg kan ikke så mye, har du bilde av genitalene.
Movie
Dette var en av de rokkene jeg hadde før, soldte dem pågrunnav jeg ikke fikk ha dem av pappa (pappa syntes de var for farlige). Om fem år skal jeg komfermeres og da er det rokker. Videoen er av en rokke, Discus og måtte filme scampien jeg foret med.
Sorry jeg trodde det kom en film men bare et bilde. Hvordan legger jeg ut videoer?
Tilfeldig bekjentskap
© stian bidtnes
Reklame for plussmedlemskap