- Hjem
- Forum
- Identifikasjon av fisk
- Hvilken algespiser?
Hvilken algespiser?
Postet 27.09.06 kl 19:04
Postet 27.09.06 kl 19:40
Postet 27.09.06 kl 19:51
Evt er det en Garra ceylonensis.
Mye av samma ulla det også, men kanskje en bittelitt bedre rykte....
Mye av samma ulla det også, men kanskje en bittelitt bedre rykte....
Postet 27.09.06 kl 19:59
Postet 27.09.06 kl 19:59
Jeg er nesten helt sikker på at det er Kinesisk Algespiser:
Har hatt en slik selv.. Veldig skjønn fisk
Min var ca. 8cm, og den var ganske gammel. Vet ikke hvor gammel, fordi jeg fikk den av noen andre..
Det øverste bildet er en slik, det samme er den nederste.
Her er et lite råd hvis du skal kjøpe nye fisker. Du burde ikke ha en brun og en gul sammen. De liker ikke hverandre.
Min mistet masse farge, men vet ikke hvorfor. Den mista den stripa på sia.:S
Har hatt en slik selv.. Veldig skjønn fisk
Min var ca. 8cm, og den var ganske gammel. Vet ikke hvor gammel, fordi jeg fikk den av noen andre..
Det øverste bildet er en slik, det samme er den nederste.
Her er et lite råd hvis du skal kjøpe nye fisker. Du burde ikke ha en brun og en gul sammen. De liker ikke hverandre.
Min mistet masse farge, men vet ikke hvorfor. Den mista den stripa på sia.:S
Postet 25.01.07 kl 22:52
Endret: 25.01.07 kl 22:55
Jeg har også en rebell av en algespiser som jeg har lurt litt på. Jeg ser nå at det er en kinesisk algespiser.
Min har en del mønster og prikker, den er ganske lik den som Johnny Jensen har bilder av på profilen i fiskebasen.
Kommer de i forskjellige farger/mønstre, eller blir de ensfarget med alderen? Min er vel ca. 2 år og kanskje 6 cm (den har vært i et lite kar hele tiden).
Min har en del mønster og prikker, den er ganske lik den som Johnny Jensen har bilder av på profilen i fiskebasen.
Kommer de i forskjellige farger/mønstre, eller blir de ensfarget med alderen? Min er vel ca. 2 år og kanskje 6 cm (den har vært i et lite kar hele tiden).
Postet 23.03.07 kl 09:37