Apistogramma ? yngel-for

Er det noen som har gode tips til oppforing av Apistogrammayngel? De er ca. 1 cm lange nå. Jeg fikk dem av en annen akvarist som hadde foret dem med nyklekket artemia. De gikk i et akvarium med noen guppyhanner og et par honningguramier. De fem siste dagene hadde de ikke fått artemia, fordi han ikke hadde mer. Regner derfor med at de hadde spist vanlig flakfor og smådyr som levde i karet, de har tatt guppyfor og yngelfor (flak) her hos meg. Kan jeg gi dem frossen artemia eller er det for stort?

Er ikke sikker på hva slags apisto det er, han sa at hunnene var gule.
De har en mørk stripe langs sidelinjen, og en stripe ned fra øyet og skrått bakover nedover gjellelokket. Kjøpte tilsvarende fisker under feil navn tidligere, som Sajikacichlider, noe de absolutt ikke var ifølge de bildene jeg har sett av dem. Jeg spurte om det var Sommerfuglcichlider, men det mente han det ikke var. Glemte å spørre hvordan hannen ser ut, det ville nok hjelpe...
Forslag til fôr for yngel på den størrelsen:

Levende fôr:
Cyclops, Bosmider, Dafnier eller Moina.

Frossenfôr ( som du tiner før du gir dem):
Cyclops, Bosmider, Dafnier eller Moina.
Det finnes en veldig liten Mysis, som også går.
"Rød plankton".
Sorte, hvite og røde mygglarver, hvis du deler de opp litt.

Tørrfôr:
Junior Star No. 2 0,2 - 0,4 mm, eventuelt nr. 3 eller 4 etter hvert som de vokser. (Selges bl.a. på Aquarius Zoo, som sender med posten)
Tetra Min Granulat
Og som du sier: litt flakfôr går også av og til, og til og med knuste discusbits spiser de.

Bytt vann ofte, så vokser de mye fortere. Vær klar over at noen Apistogramma-arter bruker over 1 år på å bli voksne.

Lykke til !


Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap