- Hjem
- Forum
- Maller - Corydoras
- Identifisering av corydoras
Identifisering av corydoras
Var innom den lokale dyrebutikken i går, og kom selvfølgelig ut igjen med fisk... Dei vart solgt som corydoras pygmeus, men dette stemmer ikkje i forhold til størrelse og farger. Sto lapp på karet om c. sterbai, men det stemmer heller ikkje... Så derfor spør eg, noen som vet hvilken det er?
Fiskene er lyse, nesten helt hvite, med svart maske over øynene og svarte, runde prikker baketter hele kroppen.
Satte inn fiskene i karet i går, og har derfor ikkje fått tatt noen bilder.
Fiskene er lyse, nesten helt hvite, med svart maske over øynene og svarte, runde prikker baketter hele kroppen.
Satte inn fiskene i karet i går, og har derfor ikkje fått tatt noen bilder.
Postet 01.10.06 kl 10:45
Endret: 25.01.08 kl 13:45
Postet 01.10.06 kl 20:15
Veldig vanskelig å si noe som helst uten bilde, men siden du sier den ligner på den du har linket til.... da gjetter jeg på en av de mest vanlige sortene i handelen; Corydoras schwartzi.
Postet 01.10.06 kl 20:44
ID
Kan være en Corydoras leucomelas som også er ganske vanlig i handelen.
Postet 03.10.06 kl 12:58
mona oVeldig vanskelig å si noe som helst uten bilde, men siden du sier den ligner på den du har linket til.... da gjetter jeg på en av de mest vanlige sortene i handelen; [URLBLOCK1].
Det er ikkje schwartzi... Har vert inne og kikka på den.
Og Leucomelas, kan minne om den, men er en ekstra svart stripe på hodet.
Ja, må få tatt noen bilder... Ellers blir dette for vanskelig.
Postet 04.10.06 kl 10:24
Ingidano[QUOTE=mona o]Veldig vanskelig å si noe som helst uten bilde, men siden du sier den ligner på den du har linket til.... da gjetter jeg på en av de mest vanlige sortene i handelen; [URLBLOCK1].
Det er ikkje schwartzi... Har vert inne og kikka på den.
Og Leucomelas, kan minne om den, men er en ekstra svart stripe på hodet.
Ja, må få tatt noen bilder... Ellers blir dette for vanskelig.
Ja det er mye lettere når du får satt inn et bilde.
Postet 04.10.06 kl 12:46
Postet 04.10.06 kl 13:58
Postet 05.10.06 kl 22:25
Postet 05.10.06 kl 22:26
Postet 05.10.06 kl 22:42
Postet 06.10.06 kl 17:55
Endret: 07.10.06 kl 13:23
Postet 06.10.06 kl 17:56
Der var det bilder, ja
Det er Corydoras agassizii.
Det er Corydoras agassizii.
Postet 06.10.06 kl 19:49
Postet 07.10.06 kl 13:20
kommer til å legge inn bilder
av mine to og nå - for nå var jeg usikker, damen i butikken var usikker, jeg så etter i databasen, den ligna på similis, eller hva den heter., men NÅ når jeg så disse bildene, ble jeg jammen usikker gitt
Postet 07.10.06 kl 17:11
Må bare få ut litt av min frustrasjon her, det er så irriterende at butikk ansatte er usikker på arter i butikkens akvarier! Det de ofte vet er hva guppy, platy, neontetra, sverddrager og gullfisk er. En gang var jeg vitne til at en jente kom i dyrebutikken, mens jeg sto å så på fisker, hun spurte etter er sugemalle. "Ja, det har vi en del av" sa butikkdama, og fant så en hun kaldt ancistrus, men denne kostet faktisk 495 kr, og hun betalte 79.... var ingen vanlig ancistrus, denne var svart med gule prikker og gul på finnene. Sa ingen ting, men håper hun som kjøpte her ble veldig fornøyd!
Burde vært større krav til ansatte i dyrebutikker, evt en grundig opplæring.
Burde vært større krav til ansatte i dyrebutikker, evt en grundig opplæring.
Postet 07.10.06 kl 19:44
Postet 08.10.06 kl 12:30
Der lærte jeg mer om mine fisker
Jeg overtok 3 c. schwartzi av en som sluttet med akvarium. Jeg har hele tiden syntes den ene var mye penere enn de to andre - nå ser jeg at den er c. agassizii.
Huff - da arvet jeg 4 forskjellige typer corydoras. Har gitt bort en type, og skulle kjøpe flere schwartzi, men nå blir jeg usikker på hvilken type jeg skal velge. Har vel ikke plass til 5-6 av alle tre sortene
Huff - da arvet jeg 4 forskjellige typer corydoras. Har gitt bort en type, og skulle kjøpe flere schwartzi, men nå blir jeg usikker på hvilken type jeg skal velge. Har vel ikke plass til 5-6 av alle tre sortene
Postet 08.10.06 kl 14:09