Bakgrunn av keramikk

Jeg har lekt litt med tanken på å lage bakgrunn av Stengods leire.Tenkte da å kjevle ut en plate leire med samme mål som bakveggen på akvariet. Deretter former jeg leiren over en ramme fylt med stein,slik at den kan minne om en klippe vegg.
Tenkte å bruke leire som blir hvit etter brenning og legge til noe grått og brunt.
Skal brukes i et Malawi kar på 250l
Er det noen som har ideer/ synspunkter
Vil ikke leire absorbere mye vann selv om den er brent?
Eller tenker du å forsegle denne med noe?

Hvis den ikke gradvis løser seg opp, så syns jeg det var en god ide.
Frode Amundsen
Jeg har lekt litt med tanken på å lage bakgrunn av Stengods leire.Tenkte da å kjevle ut en plate leire med samme mål som bakveggen på akvariet. Deretter former jeg leiren over en ramme fylt med stein,slik at den kan minne om en klippe vegg. Tenkte å bruke leire som blir hvit etter brenning og legge til noe grått og brunt. Skal brukes i et Malawi kar på 250l Er det noen som har ideer/ synspunkter

sjekk denne litt, kanskje det hjelper litt. min er på vei, problemet var desidert å finne stor nok brenne ovn, det var så åsi helt umulig, og min er jo litt mindre!
Jeg har sjekket litt ang brenning og jeg får brent den i to deler altså 50*50 cm. Jeg får prøve å finne en lur løsning for å gjemme skjøten.Siden leiren kan krympe ujevnt luret jeg litt på å lage en "fjell sprekk" med en del huler i skjøten og langs kantene.

Jeg regner med jeg får litt assistanse av en profesjonell kjeramiker.
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap