Kampfisk?

Jeg har flyttet på hybel og har lyst på et dyr å ta vare på, og det må bli en fisk. Jeg har et 10l akvarium, og lurer på hva slags fisk som kan trives i dette? Kampfisker holdes vel ofte i ganske små kår, men er det lurt? Noen andre forslag? Det blir både varmt og godt der nede og med glass på toppen og i det hele tatt. Det bør nok være en fisk som kan trives alene eller i par, ettersom jeg har såpass lite plass.
Du kan ha en kampfisk i en 10 liter, selvom jeg personlig foretrekker å ikke ha dem i mindre enn 20 liter. I en 10 liter må du være veldig nøye med hyppige vannskift. En så liten tank bør vel klare seg uten varmekolbe, men kampfisken må ha minst 25 grader for å trives, det er en varmekjær fisk. Siden du bare ha plass til dette lille karet så er nok kampfisk den fisken du vil få mest glade av. De blir tamme som bikkjer, hvis du bruker litt tid med dem. Mine danser matdansen hver eneste gang de ser meg, og har de det travelt med et eller annet inne i plantene, så tapper jeg bare forsiktig på glasset ved "matskåla" så kommer de svømmene med en gang. Artige og ikke minst vakre fisk.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap