Maggot som mat

noen her inne som vet om maggot er no særligt næringsrikt ? er det sundt eller oppfeitende for fisk ?

hva er det mest oppfeitende og næringsrike maten dere gir fiskene deres? må være levendefor og som synker til bunnen

hva er deres erfaring om hva som smaker best og fiskene spiser med glede
Eika
noen her inne som vet om maggot er no særligt næringsrikt ? er det sundt eller oppfeitende for fisk ? hva er det mest oppfeitende og næringsrike maten dere gir fiskene deres? må være levendefor og som synker til bunnen hva er deres erfaring om hva som smaker best og fiskene spiser med glede


Har aldrig prøvd maggot, men hvet andre som har foret med dette..Oksehjerte er veldig mye protein i,men ikke favoritten til alle fisk..Det er derimot mygglarver, men så er den mindre proteinrik enn hva oksehjerte er
nila-84
[QUOTE=Eika]noen her inne som vet om maggot er no særligt næringsrikt ? er det sundt eller oppfeitende for fisk ? hva er det mest oppfeitende og næringsrike maten dere gir fiskene deres? må være levendefor og som synker til bunnen hva er deres erfaring om hva som smaker best og fiskene spiser med glede


Har aldrig prøvd maggot, men hvet andre som har foret med dette..Oksehjerte er veldig mye protein i,men ikke favoritten til alle fisk..Det er derimot mygglarver, men så er den mindre proteinrik enn hva oksehjerte er

det som er problemet er atte den ikke spiser rødemygglarver ennå.. har kun fått den til og spise 1,5-2meitemarker på snart 1 uke og det er alt for lite mat til en utsultarokke på nærmere 20cm så vil ha noe som kansje trigger den enda mer til og spise

har prøvd med rødemygglarver, artemia, oksehjertemiks, 1cm corydoras yngel, guppyer, tetra diskus bits men det eneste hu har spist til nå er 1-1,5meitemark som var kutta opp i 1-1,5cm biter
Eika
[QUOTE=nila-84][QUOTE=Eika]noen her inne som vet om maggot er no særligt næringsrikt ? er det sundt eller oppfeitende for fisk ? hva er det mest oppfeitende og næringsrike maten dere gir fiskene deres? må være levendefor og som synker til bunnen hva er deres erfaring om hva som smaker best og fiskene spiser med glede


Har aldrig prøvd maggot, men hvet andre som har foret med dette..Oksehjerte er veldig mye protein i,men ikke favoritten til alle fisk..Det er derimot mygglarver, men så er den mindre proteinrik enn hva oksehjerte er

det som er problemet er atte den ikke spiser rødemygglarver ennå.. har kun fått den til og spise 1,5-2meitemarker på snart 1 uke og det er alt for lite mat til en utsultarokke på nærmere 20cm så vil ha noe som kansje trigger den enda mer til og spise[/QUO

Hørtes ikke bra ut nei..Er ikke rokker veldig sky av seg? Hvis du bare har hatt den i en uke..Så må man nok smøre seg litt med tolmodighet..Ser dette på noen av discusene som jeg har kjøpt, at de er utrolige vanskelig å få i mat den første uka, fordi de er så skye..
nila-84
[QUOTE=Eika][QUOTE=nila-84][QUOTE=Eika]noen her inne som vet om maggot er no særligt næringsrikt ? er det sundt eller oppfeitende for fisk ? hva er det mest oppfeitende og næringsrike maten dere gir fiskene deres? må være levendefor og som synker til bunnen hva er deres erfaring om hva som smaker best og fiskene spiser med glede


Har aldrig prøvd maggot, men hvet andre som har foret med dette..Oksehjerte er veldig mye protein i,men ikke favoritten til alle fisk..Det er derimot mygglarver, men så er den mindre proteinrik enn hva oksehjerte er

det som er problemet er atte den ikke spiser rødemygglarver ennå.. har kun fått den til og spise 1,5-2meitemarker på snart 1 uke og det er alt for lite mat til en utsultarokke på nærmere 20cm så vil ha noe som kansje trigger den enda mer til og spise

Hørtes ikke bra ut nei..Er ikke rokker veldig sky av seg? Hvis du bare har hatt den i en uke..Så må man nok smøre seg litt med tolmodighet..Ser dette på noen av discusene som jeg har kjøpt, at de er utrolige vanskelig å få i mat den første uka, fordi de er så skye..

det som er problemer er atte hvis ikke den begynner og spise NÅ så kommer den til og sulte ihjel, så kan desverre ikke vente 1uke føre den spiser

det er ekstra synd siden dette kansje er den første i europa av den typen, har leita og leita etter folk med samme type rokke og prøvd og finne info om den men det er så si umuligt siden jeg kun har finni 1 som har samme type rokke på verdens basis og ingen klarer og si meg åssen type rokke det er

[External Image]

[External Image]
D vakke bra nei..hmmmm..Har du prøvd med reke? Flere meitemarker? "levende fisk"? De er kjøttetende sant? Ingen plantekosteter?
nila-84
D vakke bra nei..hmmmm..Har du prøvd med reke? Flere meitemarker? "levende fisk"? De er kjøttetende sant? Ingen plantekosteter?


har prøvd med ferske reker, reker i lake, indiske kloreker, corydoras yngel på 1cm, guppyer i alle størlser, ligger meitemark i karet til alle døgnets tider, prøvd med 36% spirulina flakfor men det eneste den har spist er meitemark men nå spiser den ikke det heller mer..

vil ha noe som triggern til og spise mye for nå er den så tynn atte den begynner og bli gjennomsiktigt
Eika
[QUOTE=nila-84]D vakke bra nei..hmmmm..Har du prøvd med reke? Flere meitemarker? "levende fisk"? De er kjøttetende sant? Ingen plantekosteter?


har prøvd med ferske reker, reker i lake, indiske kloreker, corydoras yngel på 1cm, guppyer i alle størlser, ligger meitemark i karet til alle døgnets tider, prøvd med 36% spirulina flakfor men det eneste den har spist er meitemark men nå spiser den ikke det heller mer..

vil ha noe som triggern til og spise mye for nå er den så tynn atte den begynner og bli gjennomsiktigt

oæææ..Du får ta å riste an, å si at hvis du ikke begynnerå spise snart så blir du innlagt å får intravanøst..Hjelper på barna, når de ikke vil spise..*ler* Har du snakka med han på akvariemagasinet i oslo? Han ligger inne med en god del kunnskap..Han har ganske mange kontakter også, hvis han ikke klarer å svare på det selv..
nila-84
[QUOTE=Eika][QUOTE=nila-84]D vakke bra nei..hmmmm..Har du prøvd med reke? Flere meitemarker? "levende fisk"? De er kjøttetende sant? Ingen plantekosteter?


har prøvd med ferske reker, reker i lake, indiske kloreker, corydoras yngel på 1cm, guppyer i alle størlser, ligger meitemark i karet til alle døgnets tider, prøvd med 36% spirulina flakfor men det eneste den har spist er meitemark men nå spiser den ikke det heller mer..

vil ha noe som triggern til og spise mye for nå er den så tynn atte den begynner og bli gjennomsiktigt

oæææ..Du får ta å riste an, å si at hvis du ikke begynnerå spise snart så blir du innlagt å får intravanøst..Hjelper på barna, når de ikke vil spise..*ler* Har du snakka med han på akvariemagasinet i oslo? Han ligger inne med en god del kunnskap..Han har ganske mange kontakter også, hvis han ikke klarer å svare på det selv..

skulle nesta tvangs fora den.. har ikke vært i prat med han men får vel ta en tlf til mandag og snakke litt med han

men nå skal jeg prøve med maggot, kirsebær reker, levende mygglarver og kansje noe annet hvis jeg finner på noe mer.. blir shopping i morra
hehe..Du får ha lykke til..
noen som har noen gode tips om mat jeg ikke har prøvd?
Mat
Hva med Tubifex? Eller kansje fersk sild/makrell? Er vel ikke så godt å finne fisk fra dens biotop? Hvor er den fra? var ganske kul den der.
Maggot går fint ann å bruke som for, dersom man gir i moderate mengder. Dette er svært feitende kost, og bør derfor kun gis som snadder.
Siden det her er snakk om en fisk med respektabel størrelse, trenger man jo heller ikke å drive å klisse med å kappe opp maggoten.

Du kan jo også forsøke med melorm, dette er også ett knallfor til de fleste fisk. Store, feite melorm, er det vel få som sier nei til
Det finnes også noe som kalles for kjempemelorm, eller Zophobas, som også sikkert faller i smak. Aquazoo selger både slike og melorm
Tereriks
Hva med Tubifex? Eller kansje fersk sild/makrell? Er vel ikke så godt å finne fisk fra dens biotop? Hvor er den fra? var ganske kul den der.


tubifex har jeg faktisk ikke prøvd så får kjøpe det i morra.. vet faktisk ikke hvem elv den er fanga i men den blei fanga i peru for 2uker siden

Frank Angell
Maggot går fint ann å bruke som for, dersom man gir i moderate mengder. Dette er svært feitende kost, og bør derfor kun gis som snadder. Siden det her er snakk om en fisk med respektabel størrelse, trenger man jo heller ikke å drive å klisse med å kappe opp maggoten. Du kan jo også forsøke med melorm, dette er også ett knallfor til de fleste fisk. Store, feite melorm, er det vel få som sier nei til ;) Det finnes også noe som kalles for kjempemelorm, eller Zophobas, som også sikkert faller i smak. Aquazoo selger både slike og melorm ;)


det var ikke så dumt frank, skal shoppe alt muligt sånt i morra.. jo mer feitende jo bedre er det for hu lille skjønnheten her hvis jeg finner noe den spiser så kommer den til og fores opp på den maten uansett hvor sundt eller usundt det er, bare den får i seg mat er jeg fornøyd og smiler fra øre til øre
Hvem var det som nevnte at rokken hans ikke ville ha reker før den ble hakket opp i små biter...? Leste det nylig et sted, men husker ikke hvor og hvem som skrev det.

Kappet du opp rekene da du prøvde det, Eika? Og de var selvsagt ikke kalde, men godt tint og "husvarme"?

Prøver å tenke på de naturfilmene jeg har sett fra Sør-Amerika, om hvordan rokker spiser i det fri... streifer ikke de tett bortover elvebunnen og snuser etter små kryp og små fisk som ligger i skjul der nede? Prøver å forestille meg hva slags kryp som holder til nede i elvemudderet..
Skal surfe litt og se hva jeg finner ut.
mona o
Hvem var det som nevnte at rokken hans ikke ville ha reker før den ble hakket opp i små biter...? Leste det nylig et sted, men husker ikke hvor og hvem som skrev det. Kappet du opp rekene da du prøvde det, Eika? Og de var selvsagt ikke kalde, men godt tint og "husvarme"? Prøver å tenke på de naturfilmene jeg har sett fra Sør-Amerika, om hvordan rokker spiser i det fri... streifer ikke de tett bortover elvebunnen og snuser etter små kryp og små fisk som ligger i skjul der nede? Prøver å forestille meg hva slags kryp som holder til nede i elvemudderet..:-) Skal surfe litt og se hva jeg finner ut.


har prøvd alt fra hele reker til små biter på 0,5cm.. det er ikke lett og forestille seg hva som krabber rundt på bunnen i amasonas for det kan være myye rart

Takk for alle gode tips og hjelp folkens

åssen klarte folk og holde akvarium men litt sjelden fisk uten internett før i tiden ?
lenge sia, men fikk du mat i rokka?
Tilfeldig bekjentskap
© Ir
Reklame for plussmedlemskap