Tetra tester:)

Hei skal kjøpe test sett og lurer på hva man trenger og hvilken labb pakke som egner seg best??
Vurderer den med pH, KH, GH, NO2 og CO2, Holder denne pakken eller bør jeg ta den med Ph, KH, Gh, nitritt, nitrat, ammoniakk, oksygen og CO2??

I første omgang er det pH, kH, No2 som gjelder. Har du pH og kH kan du beregne CO2.

Ikke gjør det mere komplisert enn det er nødt til å være.
spirende akvarist ;)
Hei skal kjøpe test sett og lurer på hva man trenger og hvilken labb pakke som egner seg best?? Vurderer den med pH, KH, GH, NO2 og CO2, Holder denne pakken eller bør jeg ta den med Ph, KH, Gh, nitritt, nitrat, ammoniakk, oksygen og CO2??

Om du får mulighet til å kjøpe SERA sin Ph test så ville jeg heller gjort det. SERA sines tester bruker 4 dråper pr test, mens Tetra sine brukes 7 om jeg ikke husker feil, og flaskene inneholder like mye testvæske. Det vil altså si at du får nesten dobbel så mange tester med SERA sin. Har også SERA sin NO2 test og samme er det her, 4 dråper kontra 7 dråper. Og jeg synes SERA sine tester er like bra.
Sera har jeg ingen erfaring med, ville selv valgt tetra eller jbl sine tester!
JBL ph 6-7.6 . 3 dråper, steg på 0.2 og lett å tyde. Måler bare mellom 6 og 7.6. Fargekartet kunne med fordel vært litt mer vannfast.
Har fått opp øya for JBL-testene, så nå er det slutt på Tetratester en ofte må gjette resultatet på.

PS, Kjetil, det er bare å legge blankt kontaktpapir på fargekartet, så slipper du å være redd vannsøl Eller laminere det, går fint det også
Jeg er også litt lei av PH gjetting, men jeg bestilte likegodt digital ph måler, ikke så økonomisk :P De andre testene er lette nok å lese av med Tetra sin tester i min mening. Men PH kunne med fordel vært tydeligere mellom 6,5 og 7,5 der mitt skal ligge en plass.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap