Tanganykia..

Hei!
Jeg har veldig lyst til å gjøre om mitt akvarium (juwel 240L) til et tanganykia-akvarie! =) Lurer på om noen kan hjelpe meg litt med valg av fisk...?

Noen som har\eller vet hvordan Neolamprologus tretocephalus (fembåndsciklide) er? Er akvarie stort nok til den? Noen som vet hva slags pris det er for disse, og om de er vanskelig å få tak i? Hvem andre fisker kan jeg ha den med? Åssen går den med Prinsessen av burundi?

Sett gjerne opp et liste med fisker som passer bra sammen og med tanke på størrelse på akvariet mitt =)

Neolamprologus tretocephalus er ikke en enkel art å holde, siden den kan være svært aggresiv mot artsfrender. Det beste er å starte med en liten gruppe ungfisk og la dem pare seg ut når de vokser til. Etter pardannelse bør det ikke være mer enn et par i et akvarium.

Dette er tatt fra boken Back to Nature, Guide om Tanganyikaciklider. Anbefaler denne boken.
En av Julidochromis-artene, jeg liker J. transcriptus selvom jeg ikke har hatt dem, og en gruppe sneglehuslekere kanskje (Brevis?).

Som Leikeleif så anbefaler jeg BTN om Tanganyika, kjempenyttig bok!
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap