1 cm fisk pr liter vann? (videosnutt)

Her var mye rart samlet gitt.....
Ja,det var en god del fisk der ja.
Så ikke ut som de hadde verdens beste plass.
Syntes synd på de jeg.
carinoza
Her var mye rart samlet gitt.....:)[URLBLOCK1]


Er det mulig...hehe..Her var den grensa trekt til det ytterste
discus
har det det og oppi ??? ja her kommer sistatet fra en erfaren akvarist jeg kom i kontakt med, det du selv synes ER greit- ER greit, ikke hva alle andre sier....

trivs den og ????
Diskusen trives vel ikke :S Ser store skalarer og store praktbotia også. Og en stor ciklide + diskus og 100 andre småfisk. Hvor stort er karret? 50 liter?
Her er det mange guppyer samlet :)
Husmusa
ja her kommer sistatet fra en erfaren akvarist jeg kom i kontakt med, det du selv synes ER greit- ER greit, ikke hva alle andre sier....


Det utsagnet der må være like ille, om ikke verre, enn den førstnevnte "regelen"..! Det verste jeg har hørt! Om jeg har tolket det riktig, det du sier, men i denne settingen hørtes det jo nesten slik ut som jeg oppfattet det.

Det "du selv synes er greit", er slett ikke alltid greit for fiskene. Det er riktignok et fett hva andre folk mener, men det er ikke ett fett hva fisken man holder trives med! Man skal ta hensyn til dem, og ingen andre, og innrette tilstandene etter.

Dersom du er en stor fan av monsterfisk og stapper en haug enorme maller i en 100 liter sammen med noen piraya, så er jo ikke alt såre vel bare fordi DU "synes det er greit"...eller hur???
Altfor mange akvarister har gjort fatale tabber fordi de feilaktig synes noe "så greit ut"...og enten ikke ville høre hva andre mente, eller ikke brydde seg om det.
Identifisering!
En pose med flyte planter til dem som klarere å identifisere alle fiskene opp der!
Her er enda en!


Ikke fullt så galt det, men 10gallon? Er 1gallon 3.5liter eller er det 4.5liter? dvs 35 eller 45 liter?! Sjekk de fiskene da!
Alexander Severinsen
En pose med flyte planter til dem som klarere å identifisere alle fiskene opp der!

Ehhh, tror ikke jeg engang skal forsøke!!
*jo flere vi er sammen, jo gladere vi blir*............eller......?
mArTii =)
[URLBLOCK1] søk på google: [URL=http://www.google.no/search?hl=no&rls=GGLG%2CGGLG%3A2006-13%2CGGLG%3Aen&q=10+gallon+in+litres&btnG=S%C3%B8k&meta=]10 gallon in litres[/URL]


Helt topp. Jeg er for dårlig på å bruke nettets hjelpe middler
Det er forskjell på amerikanske og britiske gallon.
http://www.sciencemadesimple.net

10 gallons (British) is equal to 45.5 liters

10 gallons (US) is equal to 37.85 liters
Malldrian
[QUOTE=Alexander Severinsen]En pose med flyte planter til dem som klarere å identifisere alle fiskene opp der!

Ehhh, tror ikke jeg engang skal forsøke!!
*jo flere vi er sammen, jo gladere vi blir*............eller......?

Jo det så ikke mye greit ut for de oppi der! Vedkommende eier har sikkert et godt, stoooort filter, vist ikke hadde de rett og slett ikke overlevd natta oppi der.

En pose flyte planter til dem som kommer nærmest da!

Gøy med en liten quiz*

*Les: Har altfor mye planter hjemme nå
mona o
Det er visst forskjell på amerikanske og britiske gallon, om jeg ikke husker feil?


Jo det stemmer vell også! Jeg burde kunne dette med min maritim/tek. utd. men det er jo helt borte, har bare plass til fisk i hodet nå fortiden. Men det er nok rett det du sier!
mona o
Det er forskjell på amerikanske og britiske gallon. [URLBLOCK1] 10 gallons (British) is equal to 45.5 liters 10 gallons (US) is equal to 37.85 liters
Unnskyld
Hmmm.. jeg kan visst ikke motstå en skikkelig utfordring

I videoen mener jeg at følgende arter er tilstede:

Pterophyllum scalare
Discus
Gullbarbe - puntius semifasciolatus
Praktbotia - chromobotia macracantus
Guppy - Poecilia reticulata
Vinkeltetra - Thayeria boehlkei
Betta Splendens
Rødmunntetra - Hemigrammus Bleheri
Corydoras Aeneus Albino
Indisk glassmalle - Kryptopterus Bicirris

og så en jeg ikke er sikker på, men som kan muligens være en

Tetragonopterus Chalceus

og så de knallrøde på toppen, som bare er nødt til å være en fremavlet variant.. kanskje...
En eller annen slags sløvhale - muligens? :-S
Malldrian
Hmmm.. jeg kan visst ikke motstå en skikkelig utfordring :-) I videoen mener jeg at følgende arter er tilstede: Pterophyllum scalare Discus Gullbarbe - puntius semifasciolatus Praktbotia - chromobotia macracantus Guppy - Poecilia reticulata Vinkeltetra - Thayeria boehlkei Betta Splendens Rødmunntetra - Hemigrammus Bleheri Corydoras Aeneus Albino Indisk glassmalle - Kryptopterus Bicirris og så en jeg ikke er sikker på, men som kan muligens være en Tetragonopterus Chalceus og så de knallrøde på toppen, som bare er nødt til å være en fremavlet variant.. kanskje... En eller annen slags sløvhale - muligens? :-S


Ja det kan jeg være enig i! Det er vanskelig å se, men den vinkel tetraen, er den med de grønne bak finnene? jeg syntes den var fin, men jeg har ikke sett den før.

Vist alle er enig i det så kan jeg sende deg noen flyte planter!
Alexander Severinsen
[QUOTE=Malldrian]Hmmm.. jeg kan visst ikke motstå en skikkelig utfordring :-) I videoen mener jeg at følgende arter er tilstede: Pterophyllum scalare Discus Gullbarbe - puntius semifasciolatus Praktbotia - chromobotia macracantus Guppy - Poecilia reticulata Vinkeltetra - Thayeria boehlkei Betta Splendens Rødmunntetra - Hemigrammus Bleheri Corydoras Aeneus Albino Indisk glassmalle - Kryptopterus Bicirris og så en jeg ikke er sikker på, men som kan muligens være en Tetragonopterus Chalceus og så de knallrøde på toppen, som bare er nødt til å være en fremavlet variant.. kanskje... En eller annen slags sløvhale - muligens? :-S


Ja det kan jeg være enig i! Det er vanskelig å se, men den vinkel tetraen, er den med de grønne bak finnene? jeg syntes den var fin, men jeg har ikke sett den før.

Vist alle er enig i det så kan jeg sende deg noen flyte planter!

Men de to store med hvit front og rød/oransje som svømmer i fronten der, hva er det?
Vinkeltetraen er denne: Vinkeltetra
Jeg syns iallefall at noen av dem lignet på mine (litt spesielt svømmemønster)

De to rødorange mente jeg var to unge discuser...
Mulig jeg tar grundig feil, men de holder seg iallefall til den store som jeg er ganske sikker på at er en discus.

Dette er iallefall min "kvalifiserte" gjetning - noen andre??
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap