Mona's lille akvarierom DEL 1 :-) (side 3)

mona o
Har forresten blinket meg ut [URLBLOCK1]jeg kan sitte og slappe av i på rommet mens jeg nyter synet av alle akvariene;-) Men den er dyr, så vi får se om jeg får råd til den:-)


skeidar tillater ikke direktelinking

er det den saueskinnsstolen du lurer på ?
En skam at jeg ikke har komentert denne tråden før!

Akvarierommet ditt er kjempefint! Huset også, ikke minst. Og med en kose-stol må vel dette bli rommet du kommer til å tilbringe mest tid i? Kanskje uavhengig av stolen også?
Stina Engerud
skeidar tillater ikke direktelinking :( er det den saueskinnsstolen du lurer på ?


Ja, i eik og moccafarget pels Med krakk til å hvile slitne fotinger på
Hvordan visste du det?
Prøver å linke til bilde her
Stolen det er snakk om er:
"Delta Adventure stol
i fåreskinn mocca og oljet eik
Her vist med krakk"

Ah, jeg ser for meg total avslapning der inne i den go'stolen mens jeg lar øynene hvile på akvariene.
Jeg har pleid å snu ryggen til tv'en i stuen, jeg, og ligger og glor inn i Corydoras-karet mitt istedet.
Nå er det flyttet idag, og jeg savner det alt!

Vi flytter ikke inn med senger og det hele før til helgen.
Grunnen til det er at det hverken er tv, telefon eller internett der borte
før om en uke. Hadde fått abstinenser alle mann her om vi skulle bodd en hel uke
uten noen av delene!
Men du hadde jo klart deg lengst, du har akvariene
Den stolen så bare lite digg ut da! Selv om det kanskje ikke er verdens fineste stol (no offence), så den perfekt ut til å ha på et akvarierom ja
Hvis du skal ha akvarier langs alle veggene, så bør du kanskje kjøpe en stol som kan roteres... Noe sånn som en Stresless
Jeg har seriøse planer om en reol eller to (snedig oppfinnelse forresten, det gir masse plass til flere akvarier enn gulvarealet egentlig tillater ), høyest på prioriteringslisten er en reol til 3 x 85 litere.
Jeg har også lyst på en til 98 litere, men vi må nok ta en ting om gangen

Den til 85 literne "haster" egentlig mest. Har avtaler om fiskekjøp av et par bander med Corydoras (C. aneus 'Black' og flere C. weitzmani) i slutten av november, og da jeg ha plasseringsplanen klar. Har veldig lyst å plassere de svarte i et helt eget artskar, og da er 85 literne perfekte.
C. weitzmani'ene går oppi 98 literen sammen med de 5 jeg har fra før.

Jeg skal også skille ut alle Corydoras panda'ene jeg har i "oppsamlingstanken" min (160 L) og sette dem i et eget artskar. Det har jeg drømt om lenge å ha plass til!

Bildet/tegningen nedenfor:
Har tegnet noen "firkantede bokser" i Word, som viser plasseringen av karene i rommet. Øverst i venstre hjørne på tegningen er det en dør. Likeledes er det en dør midt på kortveggen til høyre. Dumt, for det hindrer utnyttelse av plassen til flere kar
Har ikke tegnet inn 3 stk 19 litere, for de er så små og settes bare på hyllene under større kar som står på porsarør-stativ (98 literne, f.eks.)

NB! Tegningen er ikke skala-riktig!

[External Image]
Inaktiv bruker
Er BARE misunnekig jeg Mona.
sorry for atte jeg sier det mona men fikk "jalla" feeling av alle de akvariene i forskjellige størlser :/

sånn som du stryrer med akvariene og får de så jævli pene, så blei jeg faktisk litt skuffa for jeg trudde akvarierommet kom til og stå i stil med alt annet du gjør innen akvariehobbyen
Helt enig! Selg og kjøp nye. Dette skal du tross alt ha i mange år og bo i dette huset lenge. Greit å få det smooth
Eika, det er sørgelig å skuffe deg, men her har jeg faktisk planer om å følge mitt eget hode
Og har du noengang flyttet et helt hjem??? Aner du hvor mye det er å gjøre?
Nei, trodde ikke det nei Det er vanvittig mengde ting som skal pakkes, bæres, flyttes, stables....

Perfekte akvarier er ikke øverst på prioriteringslisten akkurat nå om dagen. Det som gjelder NÅ, er å få flyttet de jeg har fra hus 1 til hus 2....

Det er rett og slett ikke tid til å prioritere slim-line og perfekt oppsatte, like kar på akvarierommet for øyeblikket. Som nevnt tidligere i tråden er dette begynnelsen på det hele. Hvem vet hva fremtiden vil bringe? Etterhvert vil jeg få det slik som jeg vil ha det. Noe kanskje selges, noe kjøpes, noe settes bort. Sånn er det bare.Dette er karene jeg har NÅ, ferdig med det, og det er de jeg har samlet meg opp hittil. Jeg bryr meg dessverre ikke om at det er "jalla" å ha akvarier i ulike størrelser

Jeg startet ikke som akvarist med å tenke "alle karene jeg harvære like". Hvem i all verden gjør det? Man utvikler seg etterhvert, smaken forandres, fiskene man ønsker å holde forandres. Du har skiftet smak og behag mange ganger som akvarist selv, Eika, så hvorfor du mener alt skal være likt her, skjønner jeg ikke helt.

Dessuten ser jeg null poeng i å f.eks. kaste bort en hundreliters-tank på fem fisker. Slik måtte det jo blitt om man BARE skulle hatt like kar.... ikke alle artene man har, har man like mange av, noen er yngel, noen er par, noen har man mange av, noen krever mere plass enn andre, og noen krever lite plass. Ser ikke noe poeng i å banke gjennom at en yngelflokk skal gå i en hundreliter, fordi det er det eneste jeg kan ha i rommet for alle karene må være like i størrelse.
Inaktiv bruker
Jeg syns dere DREPER Monas akvarierom..... Klart dere har rett til deres meninger, men KJØP nytt.. Har ikke hu å familien akkurat flyttet inn i nytt hus/leilighet? Få se hvem andre som kan vise frem det som hun har........Nei. tenkte meg det, ingen. Ikke det at jeg tror Mona tar seg nær av det, men å høre sånn er uansett ikke mye morro, Tror ikke det er NOEN her på AF som kan vise slik akvariegkede/kunnskap som Mona har. Hu er en innspirasjon å glede for mange av oss, å det vet hun. Jeg hadde solgt ALLE mine Coryer til henne, før noen annen person. Om jeg så skulle GITT vekk Fowleriene mine, skulle hun fått di først.Stå på Mona, er en fryd å se hva du får til.
mona o
Eika, det er sørgelig å skuffe deg, men her har jeg faktisk planer om å følge mitt eget hode ;-) Og har du noengang flyttet et helt hjem??? Aner du hvor mye det er å gjøre? Nei, trodde ikke det nei:-) Det er vanvittig mengde ting som skal pakkes, bæres, flyttes, stables....


jeg vet nok veldig godt hvor mye jobb det er og flytte da jeg har vært med på det 50-100 ganger... (var jobben min før)

Jeg startet ikke som akvarist med å tenke "alle karene jeg harvære like". Hvem i all verden gjør det? Man utvikler seg etterhvert, smaken forandres, fiskene man ønsker å holde forandres. Du har skiftet smak og behag mange ganger som akvarist selv, Eika, så hvorfor du mener alt skal være likt her, skjønner jeg ikke helt.

Dessuten ser jeg null poeng i å f.eks. kaste bort en hundreliters-tank på fem fisker. Slik måtte det jo blitt om man BARE skulle hatt like kar.... ikke alle artene man har, har man like mange av, noen er yngel, noen er par, noen har man mange av, noen krever mere plass enn andre, og noen krever lite plass. Ser ikke noe poeng i å banke gjennom at en yngelflokk skal gå i en hundreliter, fordi det er det eneste jeg kan ha i rommet for alle karene må være like i størrelse.


du har helt rett i atte folk ikke starter opp som akvarist og tenker atte alle karene må være like.. men når folk drar i gang prosjekter om akvarierom osv så vil de som regel atte det skal bli penest muligt og ikke en fant fra hver bygd..

og det er ikke snakk om atte alle karene skal være like men få ett "cleant" look..

alt annet du gjør innen akvariehobbyen er så sinnsykt gjennomført så hadde faktisk trudd akvarierommet ditt hadde blitt i allefall like gjennomført...

jeg sier bare MIN mening, ikke alle andre sin
Inaktiv bruker
CLEAN look..... Er rommet for vår egen glede, eller for utstilling?
Birger A
CLEAN look..... Er rommet for vår egen glede, eller for utstilling?


Alle liker vel atte ting ser best muligt ut? ingen her inne kan nekte på atte reolene i div butikker ser MYE bedre ut enn 10 kar i forskjellige størlser

men det her gidder jeg ikke og diskutere, jeg sa det JEG mente og ferdig med det
Inaktiv bruker
Eika
[QUOTE=Birger A]CLEAN look..... Er rommet for vår egen glede, eller for utstilling?


Alle liker vel atte ting ser best muligt ut? Syns du mine kar var fine?
Birger A
[QUOTE=Eika][QUOTE=Birger A]CLEAN look..... Er rommet for vår egen glede, eller for utstilling?


Alle liker vel atte ting ser best muligt ut? Syns du mine kar var fine?

var fine ja.. men det er litt forskjell på og ha 4 akvarium i stua og innrede ett helt akvarierom
Inaktiv bruker
Takk for det Eika, men var ikke sån for tre mnd siden. Da eide jeg en Cory, og tre sommerfugl. Å hva har jeg nå..... Mere enn di fleste, hva coryer angår(takk til deg får det) Alt av det er inspirasjon ifra Mona, nå har jeg noen av di mest ettertraktete Coryer, jeg har VF Adolfoi jeg har kjøpt av deg, å pandaer. Men mener at Monas rom er FInt jeg. Hadde jeg 'hatt penger, skulle jeg kjøpt " reolen" din. Men det er gleden som Mona har som dere ødelegger-
Må få lov til å si meninga vår og hva vi synes at hun bør gjøre... Har forøvrig vært med på flytting selv og huset vi hadde var på over 500 kvadrat... Så jeg vet alt om hva ett flyttelass er
er ikke meninga og ødelegge... men må kunne si sine egene meninger og komme med tips
Inaktiv bruker
Syns dere ødelegger gleden hun har med akvarierommet sitt. Hadde det vert meg, hadde jeg blitt veldig skufffet faltisk Å det er ikke personlig på deg Eika. Men gleden du ødelegger. Har STOR respekt for kunnskapen du har, å det vet du, men å ødelegge gleden til noen sånn, er ikke noe jeg gjør. Men.... det er din mening. å den har du rett til
Tilfeldig bekjentskap
© Lene Jødahl
Reklame for plussmedlemskap