Hvite koraller i veggakvarium

Hei

Jeg er newbie både her og i akvariumverden, så ha meg unskyldt for potensielle dumme spørsmål

Jeg har ønske om å ha et veggakvarium med dybde på ca 10 cm, som er normal lettveggstørrelse. (3" + 2x1,1cm) Høyde kan være ca 50 cm og bredde/lengde 120 cm.

1. Har noen erfaringer med slike veggakvarium?
2. Hvor kan jeg få kjøpt et slikt som helst ikke er av glass.


Jeg er veldig svak for saltvannsakvarium, men dette er naturligvis en umulighet siden det blir så smalt.

3. Hvilke fargerike og fredelige fisker kan passe inn i denne størrelsen?
4. Hvor kan jeg få kjøpt hvite koraller?


Alt i alt ser jeg for meg et "fake" saltvannsakvarium, med høye hvite koraller, nydelige fisker, fluoriserende lysrør og samtidig er lettstelt, siden jeg ikke er dedikert entusiast, men fasinert.

Ellers tar jeg imot alle gode råd
Vet ikke hvor man får kjøpt hvite koraller, men jeg har noen som jeg har tatt med fra Sharm El Sheikh, Egypt. (Rødehavet)
De er ikke så veldig store, men er kritthvite og til salgs... Ta kontakt på mail hvis det er av interesse
10 vm dypt veggakvarium med 50 høyde og 120 lengde. Det kommer virkelig til å bli stili
Å få til ett slikt kar tror jeg er ensbetydende med at noe spesiallages. I tillegg bør du være klar over at det begrenser seg kraftig hva du kan ha av levende skapninger i ett kar på under 10cm bredde. For glasset bygger jo sitt, og så kommer dekor.

Om det er ett mål at karet ikke skal stikke ut fra vegg, tror jeg du kan skrinlegge planer om ett saltvannskar like godt først som sist.
Jeg selv ville hatt dette karet til ett rent plantekar, med reker i.

Men om du på tross av dette går for ett saltvannskar, finnes det masse hvit faxekalk du kan bruke som dekor
Det vil bli veldig liten plass til fisk hvis du vil ha et akvarium som er 10 cm i dybden. Det må vel også bli vanskelig å få plassert eventuelle koraller?

Fisk fra Malawisjøen er flotte og fargerike. De trenger litt plass, og akvariet du beskriver på 10x50x120 cm = 60 liter, vil bli for lite. Et akvarium skal gjerne være pent, men vi må også tenke på fisken. Den skal ikke lide. Jeg ville gått for noe med en større dybde.
kunne jo for eksempel hatt det 20cm tykt sån at det stakk ut 5 cm på hvar side vist det skal bygges inn i veggen, da har du ett 120l og så får du plass til div ting. Får å få vekk kanten kan du legge ei ramme rundt med skråskjærte lister på 5cmx5cm det kunne blitt fint
Er 4 år siden trådstarter stilte spørsmålet :P
Hadde vært spennende å vist om det ble noe av???
Tilfeldig bekjentskap
© Tina Arntsen
Reklame for plussmedlemskap