AM-top innvendig filter

Var å kjøpte nytt innvendig filter, en AM-top AT-600F til mitt lille akvarium, men synes den bråker veldig. Kanskje den er feil oppsatt eller er det jeg som hører for godt? Hadde en Fluval 1 der fra før og den hørtes nesten ikke i heletatt.
Luft?????
Hei. Var og kjøpte den største for ikke så lenge siden, og fikk det samme problemet som du med mye bråk.
Tok å snudde litt på filteret mens det var under vann, det var fryktelig mye luft. Så det hadde jeg prøvd.
Lykke til.
Noen av Am-topfiltrene er ikke helt patente, og duger best i søpla

Men det kan være bagatellmessige problemer som gir støy:
-Luft lager ulyd. Følg rådene til ariel
-Løse deler lager mye ulyd. Skjekk at impeller (dippedutten med vinger, som pumper vannet) er uskadet, og at akslingen har begge gummihettene (regner med at også AM-top har gummiforinger på akslingen). Skjekk også at deksel etc sitter godt.
-Sørg for at ikke ledning ligger å vibrerer mot glass, armatur etc.

Om ikke noe av dette hjelper, anbefaler jeg deg å ta med pumpa på butikken du kjøpte denne, siden det trolig er noe feil med hele pumpa. Kan ikke tenke meg til annet enn at du får en ny pumpe på garantien (det har du krav på)
Takk for gode råd begge to. Har snudd og vendt på den og det kom ut endel luft.Tok den fra hverandre men kan ikke se annet enn at delene sitter som de skal.Fremdeles kan den høres, men ikke skrangler, når en er i samme rom. Neste gang tror jeg det blir en Fluvalpumpe, for den var så å si lydløs.Men den virker iallefall bra. Vannet som hadde vært ganske grumsete noen dager, ble krystallklart innen en halv time.
Tilfeldig bekjentskap
© OME
Reklame for plussmedlemskap