hvite-mygglarver? Hva kan jeg fore med i Malawi?

Hva er hvite mygg larver? Kjøpte brett med røde- sorte- og hvite-mygglarver. Kjøpte denne også til sør-am ciklidene, hva kan jeg bruke av disse til malawi? Jeg vet at jeg ikke kan bruke røde mygglarver så disse hiver disse vist ingen vil ha dem? Men uansett må jeg vell være forsiktig med foret til malawiene. Skal lage meg reke mix så det blir knall! Men kan jeg bruke gullerøtter i mixen? Det kan jo være bra for fargene da gullerøttene inneholder fargestoffer.
Alexander Severinsen
Hva er hvite mygg larver? Kjøpte brett med røde- sorte- og hvite-mygglarver. Kjøpte denne også til sør-am ciklidene, hva kan jeg bruke av disse til malawi?

Jeg ville vært meget forsiktig med bruk av mygglarver generelt til malawi. Men jeg er litt usikker på om det er total katastrofe å gi sorte\ hvite mygg til disse.
Alexander Severinsen
Men uansett må jeg vell være forsiktig med foret til malawiene. Skal lage meg reke mix så det blir knall! Men kan jeg bruke gullerøtter i mixen? Det kan jo være bra for fargene da gullerøttene inneholder fargestoffer.

Kjenner ikke til at gulerøtter har vært brukt i rekemiks, men det funker sikkert det også.
Jeg ville ha gitt gulerøttene ett lett oppkok, før jeg brukte disse, for å gjøre det litt lettere å knuse disse skikkelig. Lettere blir det også for fisken å fordøye dem
Men for den del, du får jo plenty med farge fra rekene
[QUOTE=Frank AngellMen for den del, du får jo plenty med farge fra rekene

Ja gjør jo det! Det er så mange oppskrifet å velge fra, de er jo tålig like da, men jeg skal gå for den med mest spirulina i tror jeg? Det er det som står i Ad Konings bøker, han er veldig glad i spriulina! Står bla at han ikke ville gitt for til tangalawi som ikke inneholdt spirulina. Men jeg prata med en her før helga som hadde gitt så mye spirulina at fiskene hadde blitt helt sort flekkete!
Det finnes hauger med ulike oppskrifter til rekemix, stemmer det Alle har jo sin egen utprøvde variant.

De oppskriftene jeg bruker finner du i denne tråden
Flytende vitaminer kan med fordel byttes ut med spectro multivitamin.
Jeg går for denne mixen her tror jeg!

Til Mbunas bruker jeg:
75% grønnfor (erter, brokkoli, spinat)
25% reker
I tillegg kan man ha litt hvitløk i blandingen, spirinulapulver, vitaminer, paprika, fiskebiter, muslinger osv.

Jeg har Demasoni og Red Zebra

Det er også mange flere oppskrifter å finne, bla på akvarie dvden. Men det er jo bare å blande oppi! Den jeg lagde sist til sør am cikliden, hadde jeg mais, erter og reker oppi! reker med skall da! tar ikke det av?
Ikke til Mbunas heller rekner jeg med? Maisen binder godt når mann bruker det oppi, istede for stivelse!

Har ikke hatt noe behov for stivelse i mixene mine Ikke engang i oksehjertemiksen bruker jeg gelatin.

Rekene skal være med skall, stemmer det Også til mbunas, men her bruker man jo mindre mengde reker enn i "ekte" rekemiks (75%+ reker)
Frank Angell
Har ikke hatt noe behov for stivelse i mixene mine :) Ikke engang i oksehjertemiksen bruker jeg gelatin. Rekene skal være med skall, stemmer det ;) Også til mbunas, men her bruker man jo mindre mengde reker enn i "ekte" rekemiks (75%+ reker)

Ja da får jeg bare prøve meg frem! Kan vell ikke gjøre så mye galt! Bare ikke ha chilli eller den slags i! hehe
Tilfeldig bekjentskap
© Bengt Fossli
Reklame for plussmedlemskap