- Hjem
- Forum
- Malawi / Tanganyika / Victoria
- Golden blir jaget:(
Golden blir jaget:(
Min ene Golden blir jagd noe voldsomt av største golden i karet,den blir svart,ser sotet ut over store deler av kroppen.I morges trodde jeg den var død,den lå på siden oppå pumpa,men den lå bare i skjul.
Jeg hadde en tidligere tråd om denne.
Nå har jeg hatt denne stakkars fisken over i et 20 liters plastkar med noen steiner og varmekolbe i.
Må den ha luftepumpe? Den er blitt gul og fin igjen,så det er helt tydelig at den mistrives i karet sammen med den anre store.
Hva skal jeg gjøre?
Jeg hadde en tidligere tråd om denne.
Nå har jeg hatt denne stakkars fisken over i et 20 liters plastkar med noen steiner og varmekolbe i.
Må den ha luftepumpe? Den er blitt gul og fin igjen,så det er helt tydelig at den mistrives i karet sammen med den anre store.
Hva skal jeg gjøre?
Postet 16.10.06 kl 18:19
Hadde samme problemet når jeg hadde Golden første gang. Det er vanskelig å si hva du kan gjøre, men det kan hjelpe å kjøpe en eller to til. Når du har fjernet den fra akvariet den gikk i , vil den rask falle i rang, den kan måtte begynne på bunnen hvis du setter den sammen med de andre. Ville prøvd å kjøpe et par til og satt de i akvariet samtidig med den du fjernet.
Postet 16.10.06 kl 19:06
Postet 16.10.06 kl 19:21
Postet 23.10.06 kl 21:03
Endret: 23.10.06 kl 21:04
Postet 23.10.06 kl 21:07
Inaktiv bruker
Blir du litt "lei" hvis gubben vil "ha" deg hele tiden Liss?hehe Jeg har over 15 Gollden herl, å det er en hann som er dominant i karet. Han jager "damene" sine hele tiden.Liss NilsenJeg prøvde i dag å sette denne stakkars jagede tilbake i karet,han tok på seg en askegrå farge etter bare noen få minutter. Etter ca en times tid hang den oppå pumpen og peste og gjemte seg,så nå er den tilbake i 20-liter`n...*sukk*
Postet 23.10.06 kl 21:23
Blir du litt "lei" hvis gubben vil "ha" deg hele tiden Liss?hehe Jeg har over 15 Gollden herl, å det er en hann som er dominant i karet. Han jager "damene" sine hele tiden.Birger A[QUOTE=Liss Nilsen]Jeg prøvde i dag å sette denne stakkars jagede tilbake i karet,han tok på seg en askegrå farge etter bare noen få minutter. Etter ca en times tid hang den oppå pumpen og peste og gjemte seg,så nå er den tilbake i 20-liter`n...*sukk*
Jeg tror det er en han,selv om den er mindre enn sjefen i karet.
Kanskje det bare er plass til en sjefshann der...?
Og Birger;jeg blir aldri lei av slikt,jeg er med på moroahehe
Postet 23.10.06 kl 21:37
Inaktiv bruker
Halloooooooo.... ikke sånn prat her, det tar vi privat på msn. hehe Men er nå sånn at en er veldig dominant i karet. jeg har mange Auratus, å der er dt faktisk sånn at eventuelle hanner ikke skifter kjønn når det er en dominant hanne i karet, Jeg trodde jeg bare hadde hunner, og kjøpte en utfarget hann på butikken. Denne var mindre enn di jeg hadde ifrafør, og når den ble slipt i karet, skiftet en av di andre farge etter noen dager. Det rare da, var at den hannen jeg kjøpte, mistet fargene igjen
Postet 23.10.06 kl 21:51