Jeg håvet opp noen guppy-yngel i ulike størrelser i går, og hev dem oppi min 160 liters Corydoras "stocking tank" (oppbevaring
. Var vel en 8-9 guppyer jeg hev uti der.
(bildene her er av foreldrene, ikke yngelen)Det er nemlig enorme mengder javamose der, og det har kommet noe grønnalger her og der i mosen. Men også noen fine flyteplanter som jeg fikk av vår alles store sjarmtroll her på AF; Håvard S. A
, og det er særlig i flyteplantene at det har kommet en del hårete, dunete grønnalger.
De ser litt "kvelende ut" for flyteplantene, så noe måtte gjøres.
Tok også omtrent samme antall Kirsebær-reker fra rekekaret og kastet oppi, og de kastet ikke bort et sekund. De stoppet der de landet, og begynte øyeblikkelig å pille for harde livet i algene
Plasserte noen i flyteplantene og der satt rekene og jobba i vei hele kvelden i går
Spørsmålet er vel egentlig;
hvor mye nytte gjør denne mengden såpass små algespisere i en 160 liter? Spiser guppyer egentlig noe særlig alger?
Ser at de går og "lugger" litt i alger her og der, så noe tar de vel? Eller er det Black Molly som er best på algespising blant de vanlige levendeføderne?
Tok med en reke-hunn med store gule egg dinglende under buken også, så jeg håper hun slipper en sverm av små mini-algespisere der snart...
PS!
Jeg vil
ikke ha Ancistrus her, derfor andre tiltak!