Forslag til planter i 112 l. Sør-Amerika/Amazonas biotop?

Jeg skal flytte nå neste uke og i den anledning tenkte jeg å dele opp min 275 l fiskesuppe til en S-A biotop og en Asia biotop for å gjøre det litt bedre for fiskene og fordi jeg vil prøve å få til biotop. Men jeg sliter med å finne passende planter til Amazonas biotopen da jeg ikke har så god tilgang til internett. (Hvorfor går det ikke an å søke etter planter via locasjon/biotop/verdensdel?!? :-/ ) Håper noen kan komme med gode forslag.
Fisker i karet kommer til å være en stim med Kardinal tetra, noen C.elegans og C. Swartzi, (fordi det er fisker jeg alt har i fiskesuppa) så tenkte jeg skaffe Kakadue ciklide i tillegg. Har et par Ancistruser og som jeg vurderer å ha nedi men det må jeg tenke på. Vil gjerne ha yngel på ciklide.
Jeg har en liten skau med Cabomba caroliniana som jeg kan flytte over, men de vokser jo så sykt fort! Har også Ludwigia repens. Ellers er jeg blank. Kommer ikke til å ha kjempebra lys i akvariet, ikke noe co2 eller noe. Ett eller to lysrør, et grolys og et vanlig. (Er det noen som har formening om det går greit bare med et grolys?)Har funnet et eiketre jeg tenkte besøke nå i høst også.
Håååper det er noen som kan slenge ut tips/erfaringer med planter fra dette området, navn på planter.
hei! flott at du setter opp amazonas biotop! har selv gjort det(stemmer ikke helt med plantene). en 300liter med en stim på ca. 25 kardinaler, 2 lekspar skalarer og 12 cory aenues og en ancistrus. coryene er 2 leksgrupper. skal bli flere ancistrus og andre fisker etterhvert da karet ikke har opptimal filtrering enda...

planter fra søramerika er blant annet sverdplante, echinodorus rubin, valisneria, pisita(flyteplante), cabomba. masse fine planter det

ville ikke hatt bare et grolux. når du skaffer deg ditt 3. lysrør kan du begynne å snakke om grolux
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap