Elfenben ciklide

Kjøpte meg 2 elfenben ciklider i dag. Kan noe fortelle meg litt om de?
Lizzi
Kjøpte meg 2 elfenben ciklider i dag. Kan noe fortelle meg litt om de?

Heihei. Det er denne du har kjøpt og de har jeg hatt mange ganger. Yngler som fy, leks paret tar hele akvariet som "gissel" og driver et skikkelig terror velde oppi karet. Plager alt du har, de tok livet av en corydoras eller to hos meg sist jeg hadde dem og da var det slutt! Heiv dem rett ut! (gav de vekk, er ikke en kald fisk heller) Men det er en sjarmerende fisk, bare så synd at de er så agressive.
Mine er hvite.. hunnen er helt hvit mens hannen er litt mer oransj.. Ligner ikke på sebraciklide
legger ved bilde.. hannen syntes best.

da har jeg sittet og sett på bilder og lest litt i fiskebasen.. er enig i at det er en sebra..men at de er lyse i fargene..

blir spennende å se hvordan det går nå da.. om det blir noen bebiser.. hadde vært morro!!
Lizzi
Mine er hvite.. hunnen er helt hvit mens hannen er litt mer oransj.. Ligner ikke på sebraciklide legger ved bilde.. hannen syntes best. da har jeg sittet og sett på bilder og lest litt i fiskebasen.. er enig i at det er en sebra..men at de er lyse i fargene.. blir spennende å se hvordan det går nå da.. om det blir noen bebiser.. hadde vært morro!!

Ja det er nok sebra, men det er helt klart en fin fisk! Grunnen til at de er så agressive er at de i sine naturlige habitater har mye konkuranse i mat fatet, fra andre fisk. Også at det er endel rovfisk de lever sammen med, så de har lært seg å kjempe for tilværelsen

Blir nok ei sky av yngel etterhver ja! Det er hvertfall noe du kan være sikker på, visst de er forskjellig kjønn da
Lizzi
Mine er hvite.. hunnen er helt hvit mens hannen er litt mer oransj.. Ligner ikke på sebraciklide legger ved bilde.. hannen syntes best. da har jeg sittet og sett på bilder og lest litt i fiskebasen.. er enig i at det er en sebra..men at de er lyse i fargene.. blir spennende å se hvordan det går nå da.. om det blir noen bebiser.. hadde vært morro!!

Yngel kommer du garantert til å få og det hele tiden, så vist du sparer på alt så har du et problem. Det er sant det som Alexander sier at de tar omtrent over hele akvariet når de er i lek og har yngel. Har hatt de selv og der ble de andre fisken trengt opp i et hjørne og så fort de prøvde å ta seg litt ut så var elfenbenene der med en gang. De er heller ikke redde av seg selv om de andre er dobbelt så store. Utrolig gøy å sitte å se på. Det er sebracichlide, bare den hvite varianten og blir kalt for Elfenbencichlide i handelen. Lykke til med masse spennende og artige stunder ved akvariet.
Jeg digger sebraciklider. Skal kanskje gjøre 160litern til et artskar med 1 par sebraciklider som jo da går alene. Er 160liter nok til 2 sebraciklider + yngel som vokser opp med dem? Men da må jeg få meg et nytt akvarium først da...
jeg har de i et 100 liters.. så det burde sikkert gå bra.. i følge butikken går det an ihvertfall...
Okey Så fint, jeg må bare begynne med sebraciklide en dag skjønner du og 160litern ville jo da passe perfekt
Okey Så fint, jeg må bare begynne med sebraciklide en dag skjønner du og 160litern ville jo da passe perfekt
mArTii =)
Okey :) Så fint, jeg må bare begynne med sebraciklide en dag skjønner du og 160litern ville jo da passe perfekt :)

Den vil passe perfekt! Du vil få så mye yngel at du får aldri gitt dem vekk
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D. Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap