Sommerfugl og kakadueciklide

Har et kar med et par kakadue og sommerfuglciklider samt 20 små kardinaltera.Kakaduene ble sluppet oppi for fire dager siden,sommerfulene kom i går.Kakaduehannen er etter sommerfuglene konstant , napper og jager de.Vil dette gi seg når de alle har funnet sin plass i karet?Ser flere her har disse sammen så det skulle jo ikke være noe problem?
Hei-ingen som har erfaring med dette?Vurderer å flytte kakadueparet over i et 10 L fødekar for å jekke dem ned litt-er dette fornuftig,eller skal de få kjempe seg ferdig?Sommerfuglene må være ganske sliten nå etter å ha blitt jaget kontinuerlig i 1 døgn..
Jeg har hatt sommerfugl sammen med palett, der ble de jaget og dessverre døde de etter 2 dager. Har også prøvd en gang før, da uten palettene, men med sverddrager og de døde der og. Tror faktisk at de ble jaget der og. Jeg ville fjernet ett av parene, håper du har ett akvarie til. Det er så trist og på at de blir jaget i hjel, synes jeg (bløthjertet som jeg er)
Takk for svar.Det var leit at du mista fiskene dine!Tror jeg foreløpig flytter kakaduene over i det store fødekaret,har ikke flere ledige kar,har jo da ei unnskyldning for å kjøpe flere..
Ser det er flere som har disse artene sammen i karet-noen flere som har erfaring med dette?
Inaktiv bruker
Sommerfuglene mine går sammen med palett, A mackmasteri og røde kurvciklider. Det går helt greit her Ang, kakaduene, hadde jeg di først isammen med regnbueciklider, å det gikk IKKE. Her skulle regnbuene ha karet for seg selv. Er hvisr mange forskjellige erfaringer ute å går her tror jeg
Hei Birger!Thank you!Sommerfugldama er helt rød i buken,lurer på om det kan ha noe å si?Leste de er parringsklar da?Kakaduedama er jo bare halvparten så stor som sommerfuglene men er tøff som få når de kommer i nærheten..
Inaktiv bruker
Rød i buken er et godt tegn. Di to gange jeg fikk yngel på mine var hun veldeig rød ja, (men jeg mistet jo begge kullene da desverre) Hun la eggene på en liten bit skiver jeg la nedi, å voktet di intens, er veldig fasinerende å se på. Ville hatt di for seg selv hvis du har mulighet? Hvor mange har du?
Inaktiv bruker
Birger A
Rød i buken er et godt tegn. Di to gange jeg fikk yngel på mine var hun veldeig rød ja, (men jeg mistet jo begge kullene da desverre:-() Hun la eggene på en liten bit skiver jeg la nedi, å voktet di intens, er veldig fasinerende å se på. Ville hatt di for seg selv hvis du har mulighet? Hvor mange har du?
Mener jo skifer da. Hehe
Hei Birger-taleleif på søndag),Har bare en hanne og en hunn av sommerfuglene,skal sette nedi en ekstra hunn til hver av parene.Får ringe siv'en og høre om hun fremdeles har ledige kar..
Inaktiv bruker
Hvem har ikke talefeil Jeg hadde to par i karet mitt, å det gikk ikke bra det. Men var jo et kar på 70ltr bare. Nå går jo regnbuene der, å di koser seg veldig tror jeg Ellers kjøpte/byttet jeg til meg mye fint som jeg nevnte. Fikk frigjort en 100ltr tror jeg det er, å den blir artskar for cory eller noen ciklider nå
Er det noen som har erfaring med sommerfugler og ap.kakdueciklide i samme kar?Se problemstilling i trådstart.Kjempetakknemlig for svar da kakaduene nå går i et stort fødekar for ikke å ta livet av sommerfuglene..
Inaktiv bruker
Går IKKE i samme kar di...... Tror at reviret for di blir for lite egentlig. Tror kakaduene faktisk tar over karet faktisk. Men Mona o vet mere om det her
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap