- Hjem
- Forum
- Identifikasjon av fisk
- Killi-ID?
Killi-ID?
Hei.
Kjøpte meg noen killi på forrige møte i Bergen Akvarie Klubb, men har da seff. klart å glemme navnet og no har de jammen meg ynglet...
Noen som vet vilken killi dette er?
P.S. sorry dårlig bildekvalitet, men disse fiskene står jo aldri helt i ro
Alltid en liten bevegelse så de kommer ut av fokus...
Kjøpte meg noen killi på forrige møte i Bergen Akvarie Klubb, men har da seff. klart å glemme navnet og no har de jammen meg ynglet...
Noen som vet vilken killi dette er?
P.S. sorry dårlig bildekvalitet, men disse fiskene står jo aldri helt i ro
Alltid en liten bevegelse så de kommer ut av fokus...
Postet 31.10.06 kl 18:37
Postet 01.11.06 kl 07:46
Hei.
Denne var ikke lett. Er dette en hann tenker jeg på lampeøyne, men de har andre former på finnene. Så for meg ser det ut som du har tatt bilde av en Aphyosemion hunn. Man skal ha svært gode bilder for å være i nærheten av en identifikasjon av hunner i denne slekten; ofte vil bilder ikke være nok.
Et skudd i blinde, fra hoften, kan være A. celiae celiae. Da primært basert på at jeg vet den finnes på Vestlandet.
Geir
Denne var ikke lett. Er dette en hann tenker jeg på lampeøyne, men de har andre former på finnene. Så for meg ser det ut som du har tatt bilde av en Aphyosemion hunn. Man skal ha svært gode bilder for å være i nærheten av en identifikasjon av hunner i denne slekten; ofte vil bilder ikke være nok.
Et skudd i blinde, fra hoften, kan være A. celiae celiae. Da primært basert på at jeg vet den finnes på Vestlandet.
Geir
Postet 01.11.06 kl 11:06
Postet 01.11.06 kl 11:19
Postet 01.11.06 kl 11:26
Det vet jeg erlig talt ikke
Alle er helt like i fargen, det eneste er at den ene har en ørliten gul stripe rette under en enda tynnere svart stripe på ene finnen.
(Den under, er det analfinnen det haeter kanskje?)
Og siden jeg ikke har hatt killi før så kan jeg ikke så mye om kjønsforskjeller og sånt.
Er heller ikke 100% sikker på at yngelet er født her hos meg, kjøpte de som sagt på auksjon og fikk da opplyst at det var 5-6stk.
da jeg talte i går var detr 9, inkl. 3 veldig små...
Antok at det var yngel som var komt i ettertid, men når jeg tenmker meg om så kan det jo være at jeg har fått de med når jeg kjøpte
Alle er helt like i fargen, det eneste er at den ene har en ørliten gul stripe rette under en enda tynnere svart stripe på ene finnen.
(Den under, er det analfinnen det haeter kanskje?)
Og siden jeg ikke har hatt killi før så kan jeg ikke så mye om kjønsforskjeller og sånt.
Er heller ikke 100% sikker på at yngelet er født her hos meg, kjøpte de som sagt på auksjon og fikk da opplyst at det var 5-6stk.
da jeg talte i går var detr 9, inkl. 3 veldig små...
Antok at det var yngel som var komt i ettertid, men når jeg tenmker meg om så kan det jo være at jeg har fått de med når jeg kjøpte
Postet 01.11.06 kl 11:43
Endret: 01.11.06 kl 11:44
Postet 01.11.06 kl 12:04
Postet 01.11.06 kl 12:49
Postet spørsmålet på http://www.killi.dk/sksforum/topic.asp?TOPIC_ID=358 óg, så får vi se.
Postet 01.11.06 kl 12:53
Endret: 01.11.06 kl 12:59
Heisann!
Jeg har kjøpt to typer killi her i Bergen de siste månedene.
Den ene er aphyosemion celiae:
Hunnene likner på fiskene på bildene dine. Hannen min var nesten helt lik hunnen da jeg fikk de, da var de ca 3 cm+. Han hadde bare bittelitt farge på halen, omtrent som du beskriver. -Og ble solgt på BAK-auksjonen mai, da er det jo sjans for at det finnes flere av de i Bergen?
Har en annen killi også: Her har jeg en liten hann på ca 2 cm som allerede har ganske sterke farger på hele kroppen, så det er nok ikke den typen du har...?
Bortsett fra mine egne er jeg helt grønn når det gjelder killi, så her må nok ekspertene tale...
Maren
Jeg har kjøpt to typer killi her i Bergen de siste månedene.
Den ene er aphyosemion celiae:
Hunnene likner på fiskene på bildene dine. Hannen min var nesten helt lik hunnen da jeg fikk de, da var de ca 3 cm+. Han hadde bare bittelitt farge på halen, omtrent som du beskriver. -Og ble solgt på BAK-auksjonen mai, da er det jo sjans for at det finnes flere av de i Bergen?
Har en annen killi også: Her har jeg en liten hann på ca 2 cm som allerede har ganske sterke farger på hele kroppen, så det er nok ikke den typen du har...?
Bortsett fra mine egne er jeg helt grønn når det gjelder killi, så her må nok ekspertene tale...
Maren
Postet 01.11.06 kl 19:49
turnipsDen ene er aphyosemion celiae: [URLBLOCK1] Hunnene likner på fiskene på bildene dine. Hannen min var nesten helt lik hunnen da jeg fikk de, da var de ca 3 cm+. Han hadde bare bittelitt farge på halen, omtrent som du beskriver. -Og ble solgt på BAK Bortsett fra mine egne er jeg helt grønn når det gjelder killi, så her må nok ekspertene tale... :) Maren
Holder en knapp på denne, ser som sagt antydninger til farger som ligner på denne på 1 av de...
Jeg får vel smøre meg med litt tålmodighet, og gi de tid til å frage skikkelig ut tenker jeg:P
Takk for svar
Postet 01.11.06 kl 20:12