Slamspiser som passer med Malawi! !
Heisann. Eg trenger veldig hjelp til å finne ein slamspiser som passer med mine malawi golden! Har og ein gibicceps oppi der, den driter som bare det og lager mye skitt! Dette er eit problem og trenger ein fisk som fjerner dette. Trenger forslag, vil ikkje ha krangling. Må tåle PH +- 8.
Har tenkt på praktbotia, men veit ikkje.
Hjelp meg!
Takk!
Har tenkt på praktbotia, men veit ikkje.
Hjelp meg!
Takk!
Postet 31.10.06 kl 20:29
Postet 01.11.06 kl 20:08
Det er nok ingen fisk som eter "slam" eller andres dritt... alle fisker krever mat. Serverer du dem fiskebæsj og slam, sulter de ihjel - de spiser ikke søppel.
Hvor du har fått praktbotia fra i denne sammenhengen, er uvisst... den spiser såvisst ikke andres avføring eller "slam". Den er imidlertid en god snegle-spiser, dersom man er plaget med småsnegler i karet.
Det du må gjøre er rett og slett å rengjøre karet utifra de fiskene du har, og med en diger malle som skiter slik så må du slamsuge ofte. Har du en slamsuger? Hvis ikke, kjøp en og rengjør etter fiskene dine minst en gang pr uke eller ved behov.
Da jeg hadde et akvarium fullt av L-maller (de skiter ja) og Ancistrus, måtte jeg slamsuge både i hytt og pine. De skiter mye!
Slamsugere finnes i alle prisklasser, fra trettifem kroner til over to hundre kroner.
Hvor du har fått praktbotia fra i denne sammenhengen, er uvisst... den spiser såvisst ikke andres avføring eller "slam". Den er imidlertid en god snegle-spiser, dersom man er plaget med småsnegler i karet.
Det du må gjøre er rett og slett å rengjøre karet utifra de fiskene du har, og med en diger malle som skiter slik så må du slamsuge ofte. Har du en slamsuger? Hvis ikke, kjøp en og rengjør etter fiskene dine minst en gang pr uke eller ved behov.
Da jeg hadde et akvarium fullt av L-maller (de skiter ja) og Ancistrus, måtte jeg slamsuge både i hytt og pine. De skiter mye!
Slamsugere finnes i alle prisklasser, fra trettifem kroner til over to hundre kroner.
Postet 02.11.06 kl 02:48
Postet 14.11.06 kl 19:23
Postet 14.11.06 kl 19:30
kalleKordan får eg best mulig sirkulasjon? Går det an å legge pumpen vannrett? Slik at den Fikser meir sirkulasjon på bunnen? TAKK. Tenkte ikkje på slamspiser, det blir feil ord, men ein som plukker opp restene som faller ned på bunnen. T,d mat og sånn. Det vil jo minke slammet.
Og ikke mat for mye! Visst du legger merke til at foret legger seg som slam på bunnen, så kan du ta å halvere foring noen ganger
Postet 14.11.06 kl 20:21